Γιατροί ΕΟΠΥΥ: Αποχή από τη νέα πλατφόρμα των ηλεκτρονικών ραντεβού – Προσέφυγαν στο ΣτΕ

Μετά την χθεσινή έναρξη λειτουργίας του νέου τρόπου εξυπηρέτησης ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας ραντεβού, μετά απο 3 διαδοχικές αναβολές απο την πλευρά της διοικησης Υπουργείου Υγείας και ΕΟΠΥΥ, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή σύσκεψη με τους συμβεβλημένους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ από όλες τις περιοχές της χώρας.
Οι συμβεβλημένοι γιατροί του ΕΟΠΥΥ (ΕΝΙ – ΕΟΠΥΥ) διαπιστώνουν ότι η νέα πλατφόρμα των ραντεβού της ΗΔΙΚΑ έχει στηθεί για να εξυπηρετήσει δημόσιες δομές και δεν εξυπηρετεί τις ιδιαίτερες ανάγκες του ιδιωτικού ιατρείου.
Το σώμα, αφού κατέφυγε στο ΣτΕ με αίτηση αναστολής αυτής της διαδικασίας, αποφάσισε ομόφωνα την αποχή από την πλατφόρμα των ηλεκτρονικών ραντεβού έως ότου αποφανθεί η δικαιοσύνη.
Οι λόγοι που αποφάσισαν να απέχουν από την χρήση της πλατφόρμας
- Πολλοί ασθενείς δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο ηλεκτρονικό σύστημα των ραντεβού.
- Δεν είναι εφικτή η ειδική διαμόρφωση της διάρκειας των ραντεβού ανάλογα με την περίπτωση του κάθε ασθενούς.
- Η ηλεκτρονική γραφειοκρατία λειτουργεί εις βάρος του χρόνου ιατρικής εξέτασης του ασθενούς.
- Τα κλεισμένα ηλεκτρονικά ραντεβού δεν αφήνουν περιθώριο για την εξυπηρέτηση των χρόνιων ασθενών του ιατρείου, σε τακτική ή έκτακτη βάση.
- Η απαραίτητη ολοήμερη γραμματειακή υποστήριξη εξανεμίζει πλήρως την πενιχρή αποζημίωση του ΕΟΠΥΥ.
- Σε αυτό το προκαθορισμένο περιβάλλον, κρίνεται αδύνατη η προτεραιοποίηση του ιατρού, ανάλογα με την πάθηση του ασθενούς.
- Δεν καλύπτεται ο ψυχίατρος από την πιθανή επικινδυνότητα αγνώστων σε αυτόν, ψυχιατρικών ασθενών, οι οποίοι θα κλείνουν ηλεκτρονικό ραντεβού.
- Με τη νέα πλατφόρμα είναι εμφανής η ποδηγέτηση της λειτουργίας του ιατρείου και η υπαλληλοποίηση του ιατρού.
«Για πάνω από 13 χρόνια, οι ασθενείς έχουν ένα σταθερό σημείο επαφής με τον θεράποντα ιατρό τους με την αναγκαία επικοινωνία και επαφή, απομειώνοντας τη συρροή των ασθενών προς τα Νοσοκομεία.
Κρίνουμε ότι το ηλεκτρονικό περιβάλλον δεν προσφέρει έδαφος να εξυπηρετηθεί ο ασφαλισμένος με αξιοπρέπεια και σεβασμό ούτε η εύρυθμη λειτουργία του ιατρείου είναι εφικτή υπό αυτές τις συνθήκες», αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΝΙ – ΕΟΠΥΥ.
«Η πραγματικότητα που διαπιστώσαμε όλοι απο χθές ειναι οτι ένα 10-15% του συνόλου των συμβεβλήμένων έχει συμμετοχή στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι ασφαλισμένοι να μην μπορούν να έχουν δυνατότητα δωρεάν εξέτασης μέσω του ασφαλιστικού ταμείου τους. Υπάρχουν ειδικότητες σε μεγάλες πόλεις που υπάρχει ελάχιστη ως καμία διαθεσιμότητα, όπως 9 Δερματολόγοι και 11 ΩΡΛ σε όλο το νομό Αττικής και 2 Νευρολόγοι και 3 Ουρολόγοι σε ολόκληρο το νομό Θεσσαλονίκης!!!», προσθέτουν.
Οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ δηλώνουν πως βρίσκονται πλεόν εν αναμονή της νομικής απάντησης απο τα δικαστήρια, με απόλυτη εμπιστοσύνη στην ελληνική Δικαιοσύνη και τονίζουν ότι η ταλαιπωρία και η οικονομική επιβάρυνση του κόσμου αποτελεί αποκλειστικη επιλογή της διοίκησης του υπουργείου Υγείας, «λόγω της σκληρής και αδιάλλακτης στάσης της».
Φωτογραφία iStock