ΕΦΕΤ: Τι να προσέχετε όταν τρώτε σε εστιατόριο, καντίνα, fast food

  • Ρούλα Τσουλέα
ΕΦΕΤ
Συστάσεις για να διαλέγουμε με ασφάλεια φαγητό από εστιατόρια, καντίνες, σνακ μπαρ και ταχυφαγεία εξέδωσε ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).

Συστάσεις για να διαλέγουμε με ασφάλεια φαγητό από εστιατόρια, καντίνες, σνακ μπαρ και ταχυφαγεία (fast food) εξέδωσε ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).

Σε αυτές συνιστά στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να παρατηρούν μερικές λεπτομέρειες που έχουν μεγάλη σημασία.

Ειδικότερα, ο ΕΦΕΤ συνιστά τα εξής:

  • Να επιλέγετε εστιατόρια που εφαρμόζουν μέτρα υγιεινής τα οποία είναι απαραίτητα για την προστασία των τροφίμων
  • Να μην καταναλώνετε φαγητά που έχουν ύποπτο χρώμα, μυρωδιά ή/και γεύση.
  • Να ζητάτε πάντοτε να είναι καλοψημένο το κρέας.
  • Να μην καταναλώνετε λαχανικά που δεν έχουν πλυθεί καλά (έχουν π.χ. χώμα).
  • Να μην αγοράζετε έτοιμα σάντουιτς τα οποία δεν βρίσκονται στο ψυγείο (θερμοκρασίες 1-5 βαθμοί Κελσίου), εκτός κι αν τα παρασκευάζει μπροστά σας ο πωλητής και σας τα δίνει αμέσως.

Διαβάστε ακόμα Τροφική δηλητηρίαση: Τι να προσέχετε στο δρόμο, στο εστιατόριο

  • Να βεβαιώνεστε ότι τα έτοιμα γεύματα που σερβίρονται ζεστά, διατηρούνται σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 50 βαθμών Κελσίου.
  • Να βεβαιώνεστε ότι οι σαλάτες στο salad bar διατηρούνται σε ψύξη (θερμοκρασίες 1-5 βαθμοί Κελσίου). Πρέπει επίσης να είναι προφυλαγμένες από μύγες, άλλα έντομα και σκόνη.
  • Να βεβαιώνεστε ότι τα χύμα παγωτά βρίσκονται σε κατάψυξη. Πρέπει να είναι σκληρά, χωρίς κρυστάλλους πάγου. Δεν πρέπει επίσης να είναι εκτεθειμένα σε μύγες και άλλα έντομα, ενώ πρέπει να σερβίρονται με καθαρά εργαλεία.
  • Να βεβαιώνεστε ότι ο γύρος, τα σουτζουκάκια και τα λουκάνικα είναι καλοψημένα.
  • Μην αγοράζετε αναψυκτικά και νερό από ψυγεία εκτεθειμένα στον ήλιο.
  • Να πετάτε τα έτοιμα φαγητά που δεν καταναλώνετε μέσα σε 2 ώρες από την αγορά τους και δεν τα αποθηκεύετε σε ψυγείο.

Τα δικαιώματα των καταναλωτών

Ο ΕΦΕΤ επισημαίνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να διεκδικούν τα δικαιώματά τους και σε περίπτωση υποψίας παραπλάνησης να επικοινωνούν με τον ΕΦΕΤ.

Οι δε επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της εστίασης θα πρέπει να γνωρίζουν ότι φέρουν την απόλυτη ευθύνη σε περίπτωση μη εφαρμογής της νομοθεσίας, γεγονός που επισύρει αυστηρές κυρώσεις, καταλήγει.