«Καμπανάκι» από ΕΦΕΤ για την ασφάλεια των τροφίμων – Τι συνιστά στους καταναλωτές
«Αποστολή μας παραμένει η προστασία της υγείας και των συμφερόντων του Έλληνα καταναλωτή μέσω της υλοποίησης του προγράμματος επισήμων ελέγχων και της διαρκούς ενημέρωσης έτσι ώστε τα τρόφιμα που καταναλώνονται να πληρούν τις αυστηρότερες απαιτήσεις υγιεινής και ασφάλειας» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο ΕΦΕΤ.
Ο ΕΦΕΤ ως κεντρική αρμόδια αρχή για την υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων, καθώς και ως δημόσιος φορέας που συμβάλλει καθοριστικά στην προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, χαιρετίζει όλους όσοι συμβάλλουν στην λειτουργία ενός αποτελεσματικού και σύγχρονου συστήματος ασφάλειας για τα τρόφιμα.
Ο εορτασμός της παγκόσμιας ημέρας καταναλωτή, με δεδομένη την οικονομική συγκυρία στη χώρα μας, υπενθυμίζει ότι η κατανάλωση αγαθών είναι ανθρώπινο δικαίωμα και επομένως η πολιτεία οφείλει να εξασφαλίζει την υγεία, την ασφάλεια και τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών. Ωστόσο και οι καταναλωτές οφείλουν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους, να παρεμβαίνουν με τις επιλογές τους στην παραγωγή και την κατανάλωση των τροφίμων, να ενημερώνονται και να εκπαιδεύονται.
Σταθερά δίπλα στον καταναλωτή, ο ΕΦΕΤ, μέσω των επισήμων ελέγχων στον τομέα των τροφίμων, στοχεύει στην πρόληψη, την εξάλειψη ή τη μείωση σε αποδεκτό επίπεδο των κινδύνων για την ανθρώπινη υγεία, τη διασφάλιση θεμιτών πρακτικών κατά το εμπόριο των τροφίμων και την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένης της επισήμανσης των τροφίμων και άλλων μορφών ενημέρωσης.
Σημειώνεται ότι στον ΕΦΕΤ λειτουργεί το τηλεφωνικό κέντρο 11717 για τις αναφορές πολιτών σχετικά με προβλήματα που εντοπίζουν σε τρόφιμα και διατροφικά περιστατικά.
Παράλληλα, μέσω των ενημερωτικών του δράσεων, παρέχει συστηματική πληροφόρηση, τόσο για τις ευρωπαϊκές εξελίξεις στον τομέα της διατροφής όσο και για τις εθνικές δράσεις, όπως αυτές της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών για τη μείωση της πρόσληψης αλατιού, των trans λιπαρών κλπ.
Από το ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ