Άδωνις Γεωργιάδης: Καταπάτηση νομιμότητας και μνημείο διοικητικής αυθαιρεσίας η απομάκρυνση στελέχους
Ειδικότερα, ο κ. Γεωργιάδης κάνει λόγο «για μεθοδεύσεις ωμής και απροκάλυπτης καταπάτησης της νομιμότητας, που εντάσσονται στο πλαίσιο της συστηματικής προσπάθειας άλωσης του κρατικού μηχανισμού από πρόσωπα προσκείμενα στο κυβερνών κόμμα». Σημειώνεται ότι η Γενική Επιθεωρήτρια της ΥΠΕΔΥΦΚΑ παύθηκε από τα καθήκοντά της πριν από τη λήξη της θητείας της και αντικαταστάθηκε από φαρμακοποιό, κομματικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και αποτυχόντα υποψήφιο δήμαρχο στις εκλογές του 2014.
Διαβάστε παρακάτω το κείμενο της Ερώτησης:
ΠΡΟΣ: Τον Αξιότιμο Υπουργό Υγείας
ΘΕΜΑ: Απροκάλυπτη καταπάτηση της νομιμότητας για την τοποθέτηση κομματικού στελέχους, χωρίς τα απαιτούμενα προσόντα, σε καίρια θέση του υπουργείου Υγείας
Με μεθοδεύσεις ωμής και απροκάλυπτης καταπάτησης της νομιμότητας, που εντάσσονται στο πλαίσιο της συστηματικής προσπάθειας άλωσης του κρατικού μηχανισμού από πρόσωπα προσκείμενα στο κυβερνών κόμμα, απομακρύνθηκε εν μία νυκτί στέλεχος νευραλγικής υπηρεσίας του υπουργείου Υγείας, για να τοποθετηθεί στη θέση του πρόσωπο γνωστό από την κομματική του δράση, πλην όμως στερούμενο των κατά νόμο απαιτούμενων προσόντων.
Ειδικότερα, με την απόφαση υπ’ αριθμ. Α2β/Γ.Π.οικ.31765/26-04-2017 (ΦΕΚ 201/28.04.2017 τ. Υ.Ο.Ο.Δ.), που φέρει τις υπογραφές του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας, παύθηκε πριν τη λήξη της θητείας της η Γενική Επιθεωρήτρια της Υπηρεσίας Ελέγχου Δαπανών Υγείας Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΥΠΕΔΥΦΚΑ) και αντικαταστάθηκε από φαρμακοποιό, κομματικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, αποτυχόντα υποψήφιο δήμαρχο στις εκλογές του 2014.
Η ως άνω απόφαση αποτελεί μνημείο διοικητικής αυθαιρεσίας και επιβεβαιώνει ότι βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η άλωση της δημόσιας διοίκησης -και δη των πλέον νευραλγικών υπηρεσιών και θέσεων- από τα στελέχη του κομματικού μηχανισμού του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς:
Ο νόμος ορίζει ότι για την παύση του Γενικού Επιθεωρητή πριν τη λήξη της θητείας του (η οποία, εν προκειμένω, έληγε στο τέλος του 2017) απαιτείται σπουδαίος λόγος. Όμως, στην προαναφερθείσα απόφαση δε μνημονεύεται ο σπουδαίος λόγος για την παύση της Γενικής Επιθεωρήτριας. Προφανώς, υπήρχαν μόνο σπουδαίες κομματικές σκοπιμότητες, που επέβαλαν στους δύο υπουργούς να καταπατήσουν βάναυσα το πνεύμα και γράμμα του νόμου.
Επιπλέον, ο νόμος ορίζει ως εξής τα απαιτούμενα προσόντα για την κάλυψη της θέσης: «Ο επιλεγόμενος πρέπει να είναι πτυχιούχος Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος με ειδικές γνώσεις σε θέματα υγείας, να έχει εμπειρία σε ελεγκτικούς μηχανισμούς και να έχει διατελέσει σε προηγούμενη θέση ευθύνης με συναφές αντικείμενο».
Η παυθείσα Γενική Επιθεωρήτρια υπερκάλυπτε αυτές τις απαιτήσεις, έχοντας διατελέσει, μεταξύ άλλων, διευθύντρια επί σειρά ετών της Διεύθυνσης Δαπανών Φαρμακευτικής Περίθαλψης του ΟΓΑ. Αντίθετα, ο αντικαταστάτης της διατηρούσε ιδιωτικό φαρμακείο και στερείται εμπειρίας σε ελεγκτικούς μηχανισμούς, πολύ περισσότερο σε θέση ευθύνης με συναφές αντικείμενο.
Φαίνεται, όμως, ότι τα κομματικά του «ένσημα» ήταν αρκετά για να επιλεγεί για μια τόσο νευραλγική θέση, έστω και αν χρειάσθηκε να παραβιασθεί κατάφωρα ο νόμος για να γίνει δυνατή η τοποθέτησή του.
Συνεπώς, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
-Ποιος είναι ο σπουδαίος λόγος που δικαιολογεί την παύση της Γενικής Επιθεωρήτριας πριν τη λήξη της θητείας της;
-Πώς ανταποκρίνονται τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του αντικαταστάτη της Γενικής Επιθεωρήτριας στις απαιτήσεις του νόμου (ν. 3607/2007 – ΦΕΚ 245Α΄/01-11-2007);
-Είναι αληθές ότι το πρόσωπο που επιλέχθηκε για τη θέση του Γενικού Επιθεωρητή είναι στέλεχος του κυβερνώντος κόμματος και αποτυχών υποψήφιος δήμαρχος στις εκλογές του 2014;
Ο ερωτών βουλευτής,
Σπυρίδων – Άδωνις Γεωργιάδης,
Βουλευτής Β΄ Αθηνών, Νέα Δημοκρατία