Έτσι, σε λίγο καιρό η αεροπορική εταιρεία του Ουζμπεκιστάν, Uzbekistan Airways, θα γίνει η πρώτη που θα ζυγίζει ΚΑΙ τον επιβάτη προτού εκείνος/εκείνη επιβιβαστεί στο αεροπλάνο.
Η ίδια η εταιρεία επικαλείται λόγους ασφαλείας για αυτή την πρακτική, υποστηρίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα γνωρίζει με ακρίβεια το συνολικό βάρος που προστίθεται σε κάθε αεροπλάνο σε κάθε πτήση.
Εκπρόσωπος της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (International Air Transport Association – ΙΑΤΑ) δήλωσε στο CNN ότι δεν είναι ενήμερη η υπηρεσία του γι' αυτό τον κανονισμό της Uzbekistan Airways.
Πώς υπολογίζεται το βάρος στις πτήσεις
Διεθνείς φορείς της Αεροπορίας, όπως η αμερικανική Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας, έχουν ειδικές υπολογιστικές φόρμουλες για τις αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να προσδιορίζουν το μέσο βάρος των επιβατών που προστίθεται σε κάθε πτήση.
Αυτή η φόρμουλα βασίζεται συνήθως στην εφαρμογή μίας μέσης τιμής της σωματικής μάζας των επιβατών.
Για παράδειγμα, οι πιο πρόσφατες κατευθυντήριες οδηγίες της FAA σχετικά με το βάρος του αεροσκάφους και του ελέγχου της ισορροπίας όρισε το μέστο βάρος ενός επιβάτη στα 85-89 κιλά για ενήλικες και στα 38 κιλά για τα παιδιά, ανάλογα με το αν είναι καλοκαίρι ή χειμώνα. (Με βάση την παραδοχή ότι οι άνθρωποι φορούν και μεταφέρουν πιο βαριά ρούχα το χειμώνα).
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν επίσης ένα περιθώριο επίδομα 7 κιλών για τα προσωπικά σας αντικείμενα και τις χειραποσκευές.
Έρχονται τα εισιτήρια με κόστος που αναλογεί στο σωματικό βάρος του επιβάτη;
Σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ του CNN, η Uzbekistan Airways δεν απάντησε σε σχετικές ερωτήσεις για παροχή διευκρινίσεων επάνω στο θέμα και ειδικά για το αν οι επιβάτες που η εταιρεία θα θεωρεί “υπέρβαρους” θα πληρώνουν κάποιο χρηματικό πρόστιμο στο εισιτήριό τους.
Από την άλλη πλευρά, αν η εταιρεία πάρει την απόφαση να εφαρμόσει αυτό τον κανονισμό, δεν θα είναι πρωτάκουστο στις αερομεταφορές. Το 2012, η Air Samoa έγινε παγκόσμιο… πρωτοσέλιδο, όταν εφάρμοσε ένα ναύλο με βάση το σωματικό βάρος του επιβάτη, το οποίο εξακολουθεί να είναι σε ισχύ μέχρι και σήμερα!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ