Απίστευτο! Κατέρρευσε οροφή κέντρου του ΟΚΑΝΑ – Υπουργός και Διοίκηση…στον κόσμο τους
Δεν πέρασε ούτε ένας μήνας από το περιστατικό κι η Διοίκηση του Οργανισμού παρουσίασε με διθυραμβικά λόγια την περασμένη Τετάρτη, τον απολογισμό των πεπραγμένων της για το 2017-18, σε μια λαμπρή τελετή που έγινε στο ΕΒΕΑ, παρουσία του Υπουργού Υγείας Ανδρέα Ξανθού.
Υπουργός και Διοίκηση δεν παρέλειψαν να αλληλοσυγχαρούν ο ένας τον άλλο για το έργο τους, όπως λένε οι εργαζόμενοι, και να φωτογραφηθούν χαμογελώντας στις κάμερες.
Λίγες ημέρες πριν, όμως, στις 18 Μαρτίου, είχαν καταρρεύσει σοβάδες από την οροφή του κτιρίου σε Δομή του ΟΚΑΝΑ, γεγονός το οποίο πέρασε στα «ψιλά», έτσι δεν επηρεάστηκε η εκδήλωση :
“Από καθαρή τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα, καθώς την ώρα που έπεσαν τα τσιμέντα της οροφής του ΚΑΤ, σε ένα μεγάλο μέρος του κτιρίου, δεν λειτουργούσε η Μονάδα. Ειδάλλως θα υπήρχαν τουλάχιστον σοβαροί τραυματισμοί, είτε συναδέλφων είτε ασθενών. Τότε θα αναζητούσαμε τους υπεύθυνους, κάποιοι μάλιστα θα παρίσταναν τους εμβρόντητους”, λέει μιλώντας στο Iatropedia.gr. ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζόμενων του ΟΚΑΝΑ, κ.Αγγελος Αγγελίδης.
Κι όμως, για την επικινδυνότητα και ακαταλληλότητα της συγκεκριμένης Μονάδας του ΚΑΤ είχε προειδοποιήσει τη Διοίκηση του ΟΚΑΝΑ με έγγραφό της πριν από ένα χρόνο, η Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας του Συλλόγου Εργαζομένων. Ομως, η διοίκηση αγνόησε τις προειδοποιήσεις, όπως λένε οι εργαζόμενοι.
Δείτε το σχετικό έγγραφο:
Η αδιαφορία των υπευθύνων, όμως, συνεχίστηκε και μετά το συμβάν της κατάρρευσης της οροφής:
Δείτε το σχετικό έγγραφο:
Ποιο έργο παρουσίασε η Διοίκηση του ΟΚΑΝΑ – Τι βιώνουν οι εργαζόμενοι
“Επιστημονική και Διοικητική αναβάθμιση του ΟΚΑΝΑ” είδε ο Ανδρέας Ξανθός, σύμφωνα με δήλωσή του μετά την παρουσίαση του Απολογισμού.
Δομές εγκαταλελειμμένες και άθλιες υποδομές, χωρίς γιατρούς και προσωπικό βιώνουν από την άλλη οι εργαζόμενοι, όπως καταγγέλους στο Iatropedia.gr.
Η “Πραγματική Πραγματικότητα” διαψεύδει την “Εικονική Πραγματικότητα” της Διοίκησης, τονίζει ο κ. Αγγελίδης, ο οποίος υποστηρίζει ότι η πραγματικότητα των Μονάδων του ΟΚΑΝΑ, είναι άλλη:
“Είναι τα ταβάνια που πέφτουν στο ΚΑΤ, οι ψευδοροφές που κρέμονται στο Σισμανόγλειο και τη Ρόδο, είναι τα ποντίκια που σουλατσάρουν στο Σωτηρία, οι σκεπές που μπάζουν νερά από παντού στις Σέρρες και το Θριάσειο, τα κλιματιστικά που για μήνες δεν λειτουργούν στη Ρόδο, και το Αμαλία Φλέμιγκ, και στο Στέκι στον Βόλο κ.α. Αυτή δυστυχώς είναι η πραγματική εικόνα του Οργανισμού”, λέει χαρακτηριστικά.
Παρ’όλα αυτά ο πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ, Ευάγγελος Καφετζόπουλος, στην παρουσίαση του απολογισμού χαρακτήρισε τα θεραπευτικά προγράμματα «Ευρωπαϊκών προδιαγραφών» ενώ μέσα στην οικονομική ύφεση, όπως είπε, “Ο Οργανισμός κατάφερε -μέσα από εσωτερικές διαδικασίες ορθολογικής διαχείρισης ανθρωπίνων και υλικών πόρων- να διασφαλίσει την παροχή υπηρεσιών αξιόπιστων και ποιοτικών”.
Οι εργαζόμενοι αντικρούουν με επιχειρήματα, όσα παρουσίασε η Δοίκηση στον απολογισμό
Προσωπικό
Τι λέει η Διοίκηση ΟΚΑΝΑ:
“Ο Οργανισμός διαθέτει αξιολόγηση δομών και υπηρεσιών, ψηφιακά οργανογράμματα και περιγράμματα θέσεων εργασίας, αναβαθμισμένα συστήματα ψηφιακής διακυβέρνησης, πιστοποίηση ISO για τις διοικητικές του υπηρεσίες, απλοποίηση διαδικασιών, σύστημα στοχοθεσίας και αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής των στελεχών του”
Τι βιώνουν οι εργαζόμενοι:
- Έχουν αποχωρήσει 35 ιατροί, λόγω χαμηλά αμοιβόμενων υπηρεσιών. Πέντε Μονάδες του ΟΚΑΝΑ χορηγούν υποκατάστατα χωρίς αυτοπρόσωπη παρουσία ιατρού! (ΜΥΑΠ 2, ΜΕΨΥ, φυλακές Αγίου Στεφάνου Πάτρα, ΚΑΤ, Αμαλία Φλέμιγκ) κάτι το οποίο απαγορεύεται από τον Ιατρικό Σύλλογο. Κανένας υπεύθυνος Οργανισμός δεν επιτρέπεται να συνταγογραφεί φάρμακα σε ασθενείς χωρίς να έχει την παραμικρή ιδέα για την κλινική τους εικόνα.
- Σε άλλες μικρής δυναμικής δομές είναι δύο γιατροί χωρίς να υπάρχει λόγος. ΔΕΝ υπάρχει ορθολογική διαχείριση του ανθρώπινου Δυναμικού και υπάρχει σοβαρή υποτίμηση του ιατρικού έργου κι ακόμη σοβαρότερη αδιαφορία για την παροχή των υπηρεσιών και της φροντίδας των ασθενών.
- Διοικητικοί υπάλληλοι καλύπτουν εκ περιτροπής δύο Μονάδες.
- Στις Κεντρικές Υπηρεσίες στοιβάζονται θεραπευτές από τα προγράμματα του ΟΑΕΔ ενώ στις Μονάδες υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις θεραπευτών. π.χ. Πύργος ένας ιατρός , μία νοσηλεύτρια , κανένας διοικητικός ή θεραπευτής. Στις Σέρρες, Χαλκίδα, Λιβαδειά, Πρέβεζα, Κέρκυρα δεν υπάρχει κανένας διοικητικός.
- Ο ΟΚΑΝΑ έχει 602 εργαζόμενους με συμβάσεις αορίστου χρόνου, περίπου 70 με ΔΠΥ και μέσω ΟΑΕΔ 73. Δηλαδή περίπου το 20% των εργαζομένων είναι με ελαστικές σχέσεις εργασίας -το μεγαλύτερο ποσοστό από κάθε άλλο φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα- και εννοείται φύλαξη και καθαριότητα μέσω εργολάβων. Με αυτό τον τρόπο καταντούν οι εργαζόμενοι όμηροι κάθε πολιτικής εξουσίας.
- Άλλο παράδειγμα “σωστής κατανομής” του προσωπικού είναι να εξοστρακίζονται λογιστές σε θέσεις «ψυγείο», να διαλύονται τμήματα και εργαζόμενοι που δεν είναι οσφυοκάμπτες να διώκονται μακριά από τις Κεντρικές Υπηρεσίες.
Λίστες αναμονής
Τι λέει η Διοίκηση του ΟΚΑΝΑ:
“Η θεραπευτική κάλυψη του πληθυσμού των εξαρτημένων ατόμων, ξεπερνά πλέον το 60%, ποσοστό μεγαλύτερο του μέσου ευρωπαϊκού όρου, το οποίο έχ φέρει την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις ως προς αυτόν τον δείκτη ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές χώρες. Σημαντική εξέλιξη των δύο τελευταίων ετών αποτελεί η σημαντική μείωση της λίστας αναμονής για θεραπεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Φεβρουαρίου 2019 σε εκκρεμότητα βρίσκονται μόνο 586 αιτήσεις για ένταξη σε πρόγραμμα υποκατάστασης, ενώ ο αριθμός των ατόμων σε αναμονή για θεραπεία στην Αττική ήταν μόλις 40 στις 31.3.2019.”
Τι βιώνουν οι εργαζόμενοι:
«Υπάρχουν πλέον δεκάδες κρυφές λίστες αναμονής μέσα στις Μονάδες. Δηλαδή κρύψανε το πρόβλημα κάτω από το χαλί, βάζοντας σωρηδόν εκατοντάδες ασθενείς στις Δομές, ενώ πολλοί από αυτούς έφυγαν από τα προγράμματα για διαφόρους λόγους και τώρα βρίσκονται σε εσωτερικές λίστες αναμονής. Αυτοί οι ασθενείς δεν φαίνονται στη κεντρική λίστα αναμονής του ΟΚΑΝΑ. Αυτό το τερτίπι έγινε μόνο και μόνο για να επικαλείται η Διοίκηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας ‘μηδενισμό της λίστας αναμονής’. Ουσιαστικά έχουν φτιάξει μια σειρά από Μονάδες-σφραγίδα μόνο και μόνο για να υποστηρίζουν ότι άνοιξαν Μονάδες και ότι προσφέρουν ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε μερικές δεκάδες ασθενείς επί συνόλου 8500 περίπου”.
Προγράμματα μείωσης βλάβης
Τι λέει η Διοίκηση:
“Ο ΟΚΑΝΑ συμβάλλει στην προάσπιση της δημόσιας υγείας μέσω των προγραμμάτων μείωσης της βλάβης, όπως, ανάμεσα σε άλλα, το Δίκτυο Άμεσης Παρέμβασης που υλοποιεί σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, το ΚΕΘΕΑ και το Δήμο Αθηναίων ή το πρόγραμμα εξάλειψης της ηπατίτιδας C, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας».
Τι βιώνουν οι εργαζόμενοι:
«Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι σε αυτό τον δημόσιο απολογισμό του ΟΚΑΝΑ, απουσιάζει κραυγαλέα οποιαδήποτε ουσιαστική αναφορά στην πραγματική μείωση της βλάβης και την αποτελεσματικότητα της, π.χ. στοιχεία για την διανομή συρίγγων, τα προγράμματα στις φυλακές, τον έλεγχο, πρόληψη και τη θεραπεία μεταδοτικών νοσημάτων, τους θανάτους κ.α. Ούτε λέξη για το γεγονός ότι σε μια χώρα με πρόσφατη επιδημική έκρηξη ηπατίτιδας C δεν γίνονται ιολογικοί έλεγχοι, ενώ τα αποτελέσματα του Νοεμβρίου 2018 καθυστερούν ακόμη να δοθούν”.
Ο Πρόεδρος του Σωματείου των Εργαζομένων του ΟΚΑΝΑ ‘Αγγελος Αγγελίδης καταλήγει: “Η Διοίκηση αυτο-αποθεώνεται καθημερινά με δήθεν «επιτεύγματα», που ελάχιστη σχέση έχουν με την καθημερινή λειτουργία των Μονάδων. Αυτή η αυτοαποθέωση, δεν είναι μόνο λυπηρή είναι και επικίνδυνη: πρωτίστως επηρεάζει δυσμενώς τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους ασθενείς”.