Διαβάστε την πλήρη ενημέρωση:
Εισαγωγικά διευκρινίζεται πως κατά την εκτίμησή μας από τις 9/5/2016 οι ηγεσίες των παρατάξεων εκείνων που ψήφισαν και στηρίζουν την πρόεδρο και συνολικά το προεδρείο (ΔΗΚΝΙ – ΔΗΠΑΚ – Μέτωπο – Ιατροί Μπροστά – ΑΙΚ) αυτονόητα έχουν και την ευθύνη για οτιδήποτε αφορά την λειτουργία και την δημόσια παρουσία του σωματείου (εκτός αν μεσολαβήσει απόφαση Γενικής Συνέλευσης που είναι ανώτερο όργανο από το ΔΣ για εκπροσώπηση του σωματείου από σε συγκεκριμένο θέμα ή θέματα από Επιτροπή Αγώνα, ή εφ’ όσον για κάποιο σοβαρό θέμα παρθεί στο ΔΣ απόφαση με ψηφοφορία που θα αφαιρεί από το προεδρείο την δικαιοδοσία υλοποίησης της συγκεκριμένης απόφασης για το συγκεκριμένο αυτό θέμα).
Αυτό το τελευταίο επισημαίνεται καθώς αρκετές φορές τα προηγούμενα χρόνια είχαμε δημόσια καταγγείλει την παραβίαση αποφάσεων του ΔΣ από το προεδρείο, που είχε την ίδια πρόεδρο και παρόμοια στήριξη κατά μεγάλο μέρος (ΔΗΚΝΙ – Μέτωπο – ΠΑΣΚ – ΙαΣυ) και κατά την γνώμη μας απολύτως τίποτα δεν εξασφαλίζει πως αυτό το φαινόμενο δεν θα επαναλαμβάνεται και κατά την νέα θητεία. Με αυτήν την έννοια, η ευθύνη για την εισαγωγική τοποθέτηση της προέδρου στην συνάντηση ανήκει αποκλειστικά στις ηγεσίες την παρατάξεων που μόλις πριν λίγες μέρες ψήφισαν την συγκεκριμένη πρόεδρο, άσχετα με το αν εμείς ΑΠΟΦΥΓΑΜΕ να εκφράσουμε μπροστά στους υπουργούς θέματα που αφορούν την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ συζήτηση του σωματείου. Για παράδειγμα, υπήρχαν μετά από επιμονή μας ΣΑΦΕΣΤΑΤΕΣ θέσεις του ΔΣ από την Δευτέρα 16/5/16 ενόψει της συνάντησης με τους υπουργούς (έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ που έγινε μετά από δικό μας αίτημα) :
1) Πως η τρέχουσα διαδικασία προσλήψεων στις ΜΕΘ με «μπλοκάκι» μέσω του αμαρτωλού ΚΕΕΛΠΝΟ πρέπει να ΑΝΑΣΤΑΛΕΙ πλήρως, και πως αποδεικνύεται στην πράξη το γεγονός ότι αν αυτές οι θέσεις των 100 γιατρών είχαν προκηρυχθεί ως οργανικές θέσεις Επιμελητών Β από τον Νοέμβριο του 2015 (από τότε δηλαδή που η σημερινή πολιτική ηγεσία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να τις στελεχώσει μέσω ΚΕΕΛΠΝΟ στα βήματα των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών), σήμερα μετά από 6 μήνες οι θέσεις αυτές θα είχαν ήδη καλυφθεί χωρίς παρατράγουδα. 2) Πως η ΕΙΝΑΠ απαιτεί αντικειμενικοποίηση των κριτηρίων στις κρίσεις πρόσληψης Επιμελητών Βκαι πως θα καταθέσει σχετική αναλυτική πρόταση
3) Πως η ΕΙΝΑΠ απαιτεί να λαμβάνονται διοικητικά μέτρα ενάντια σε Συντονιστές Διευθυντές και Διευθυντεύοντες που παραβιάζουν τον νόμο για το δικαίωμα του ρεπό ειδικευόμενων και ειδικευμένων.
Αυτές (αλλά και άλλες) ξεκάθαρες θέσεις του ΔΣ που είχαν υιοθετηθεί μετά από δικές μας προτάσεις, η πρόεδρος ΑΠΕΦΥΓΕ να τις εκφράσει στην εισαγωγική της τοποθέτηση, και χρειάστηκε να τις αναφέρουμε εμείς όταν μας δόθηκε ο λόγος.
Συνοπτικά οι απαντήσεις από τους 2 υπουργούς στα θέματα που τέθηκαν κατά την συνάντηση :
-Εισαγωγικές τοποθετήσεις υπουργών και γενικό πνεύμα απαντήσεών τους
Ανέφεραν πως κάνουν ό,τι μπορούν μέσα στο δεδομένο πλαίσιο, και αυτό πρέπει να τους αναγνωρίζεται. Πως απέτρεψαν την κατάρρευση του συστήματος την οποία δρομολογούσαν οι προκάτοχοί τους. Πως αντιπαλεύουν την διαπλοκή (π.χ. προμήθειες, ΚΕΕΛΠΝΟ) για αυτό και στοχοποιούνται. Πως η κατάσταση αναμένεται να βελτιωθεί μετά την ολοκλήρωση της «αξιολόγησης» και την σταθεροποίηση της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας.
– Προσλήψεις ιατρικού προσωπικού σε οργανικές θέσεις
Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία, έχουν γίνει ήδη αρκετοί διορισμοί Επιμελητών Β με προτεραιότητα την παλαιότητα των αντίστοιχων προκηρύξεων εκεί που έχουν ολοκληρωθεί οι κρίσεις (ακολουθείται χρονολογική σειρά, προκηρύξεις του 2009, μετά του 2010 κλπ). Είναι ήδη σε εξέλιξη 380 νέες προκηρύξεις από τις αρχές του 2015, ενώ αναμένεται άμεσα να γίνουν και άλλες 690 εκ των οποίων οι 620 θα αφορούν θέσεις Επιμελητών Β και οι 70 κατ εξαίρεση θέσεις Επιμελητών Α ή Διευθυντών. Ειπώθηκε πως κατά την πρόσφατη «συμφωνία» με την τρόϊκα επιτεύχθηκε εξαίρεση του ιατρικού προσωπικού από τον περιορισμό «1 προς 5» (1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις από το δημόσιο), και αυτό έγινε με επίκληση της πρόσφατης απόφασης του ευρωπαϊκού δικαστηρίου περί υπέρβασης του ανωτάτου ορίου ασφαλείας ωρών εργασίας. Όμως, αν και δεν θα υπάρχει ο συγκεκριμένος περιορισμός, θέσεις θα προκηρύσσονται με τον ρυθμό που θα επιτρέπει το Υπ. Οικονομικών σύμφωνα με τα εκάστοτε διαθέσιμα κονδύλια. Ειπώθηκε πως θα υπάρξει και νέο «πακέτο» προσλήψεων σε οργανικές θέσεις συνολικά 10-15 χιλ για όλο το δημόσιο, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος θα αφορά την περίθαλψη και την εκπαίδευση το οποίο θα ανακοινωθεί τέλος Ιουνίου. Δεν δόθηκε από την πολιτική ηγεσία σαφής απάντηση για τα κριτήρια κατανομής των θέσεων αυτών ανά νοσοκομείο και ειδικότητα, αλλά ζητήθηκε επ αυτού η κατάθεση προτάσεων από την ΟΕΝΓΕ και από την ΕΙΝΑΠ.
– Θέμα με τα «μπλοκάκια» και τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις
Η πολιτική ηγεσία επανέλαβε πως θα χρησιμοποιήσει «κάθε μέσο» για την στελέχωση του συστήματος. Δήλωσε πως το άρθρο 22 στο νέο νσχ περί «ψυχικής υγείας» περιέχει διατάξεις που προϋπήρχαν και απλά προστέθηκε σε αυτές και το ΚΕΘΕΑ. Επίσης δήλωσε πως οι υπουργοί ελέγχουν προσωπικά αυτήν την διαδικασία έτσι ώστε να μην γίνεται κατάχρησή της.
-ΚΕΕΛΠΝΟ
Δηλώθηκε η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας για «ριζική κάθαρση», όμως σε σχετικό δικό μας ερώτημα ειπώθηκε κατηγορηματικά πως δεν υπάρχει πρόθεση κατάργησής του.
– Επικουρικοί γιατροί
Έγινε για άλλη μια φορά αναφορά σε αριθμούς διορισμών. Δηλώθηκε πως είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση για παράταση των τρεχουσών συμβάσεων ως και 31/12/2016 (για άλλους 3 μήνες μετά τις 30/9 που λήγουν) και πως θα γίνει όποια παράταση χρειαστεί σύμφωνα με τις ανάγκες χωρίς να αποτελεί εμπόδιο η «τεκμηρίωση» δικαιώματος μονιμοποίησης. Όσον αφορά αυθαιρεσίες που παρατηρούνται στην λίστα διορισμών, η πολιτική ηγεσία δηλώνει πως η διαχείριση της λίστας γίνεται σύμφωνα με τις ανάγκες όπως αυτές εκφράζονται από τις ΥΠΕ και από τα νοσοκομεία.
-Επιτάχυνση διαδικασιών στα ΣΚΕΥΟΠΝΙ
Ειπώθηκε πως μέχρι τον διορισμό των νέων διοικητών δεν μπορούν να γίνουν κρίσεις. Ο διορισμός αυτός θα αργήσει να ολοκληρωθεί γιατί υπάρχει μεγάλη σχετική γραφειοκρατία. Αναγνωρίζεται πως οι διατάξεις για την επιτάχυνση των διαδικασιών που περιλήφθηκαν στον πρόσφατο νόμο του «παράλληλου προγράμματος» χρειάζονται περαιτέρω βελτίωση (π.χ. ειδικές υποχρεωτικές άδειες στους εισηγητές, αντικατάσταση της νέας διάταξης που λέει πως εισηγητές θα είναι μόνο «διευθυντές» με το «διευθυντές ή Επιμελητές Α», κ.ά.
– Προσλήψεις μη ιατρικού προσωπικού
Επαναλήφθηκαν αριθμοί που έχουν κατ’ επανάληψη ανακοινωθεί δημόσια. Επαναλήφθηκαν οι αιτιάσεις για την γραφειοκρατία του ΑΣΕΠ που δημιουργεί μεγάλες καθυστερήσεις, με παράδειγμα την περσινή προκήρυξη 985 θέσεων νοσηλευτικού για την οποία το ΑΣΕΠ δεν έχει ακόμα ολοκληρώσει τους πίνακες (εκκρεμεί ο πίνακας των ΔΕ). Ειπώθηκε πως δεν μπορεί να γίνει νέα προκήρυξη αν δεν ολοκληρωθεί ο πίνακας της τρέχουσας, γιατί πρέπει να υπάρχει ο πίνακας της τρέχουσας ως «κυλιόμενος» έτσι ώστε οι ήδη υπηρετούντες να μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στις νέες θέσεις και σε περίπτωση μετακίνησής τους οι θέσεις που θα κενούνται να μπορούν να καλύπτονται αυτόματα από επιλαχούσες/όντες αυτού του «κυλιόμενου» πίνακα. Ειπώθηκε πως ολοκληρώνεται η παλιά διαδικασία του ΑΣΕΠ για διοικητικό προσωπικό (προκήρυξη από το 1998) από την οποία αναμένεται να έρθουν στα νοσοκομεία και στις ΥΠΕ περίπου 1000 νέοι διοικητικοί υπάλληλοι. Ειπώθηκε πως προχωρά ο διορισμός 585 ατόμων επικουρικού μη ιατρικού προσωπικού.
– Για την πληρωμή και για τα κονδύλια των εφημεριών
Ειπώθηκε πως για 1η φορά τα τελευταία 6 χρόνια υπάρχει ομαλοποίηση στην πληρωμή των εφημεριών. Δηλώθηκε πως το φετινό κονδύλι είναι συνολικά 335 εκ ευρώ για τακτικές εφημερίες + 9% ανά ΥΠΕ για πρόσθετες, ενώ αν δεν επαρκέσει υπάρχει ήδη νομοθετική ρύθμιση για αξιοποίηση χρημάτων και από τον ΕΟΠΥΥ.
– Για διόρθωση των οργανισμών που είχαν προκύψει με τα ΦΕΚ 2012-2013
Ειπώθηκε πως γίνεται επεξεργασία νέων σχεδίων οργανισμών αρχικά για τις ΥΠΕ και μετά για τα νοσοκομεία. Δηλώθηκε πως αυτοί οι νέοι οργανισμού θα αποτυπώνουν τουλάχιστον υπάρχουσα κατάσταση (με την έννοια πως είναι από τότε γνωστό πως υπάρχουν ολόκληρα τμήματα που λειτουργούν και φαίνονται ως καταργημένα σε εκείνα τα ΦΕΚ) με «ένα κλικ παραπάνω» στην κατεύθυνση των πραγματικών αναγκών σε προσωπικό και σε κλίνες.
-Για την χρηματοδότηση των νοσοκομείων
Επαναλήφθηκαν οι αριθμοί που πολλές φορές έχουν ανακοινωθεί δημόσια από την πολιτική ηγεσία («ταβάνι» για λειτουργικές δαπάνες συνολικά 1,634 δις το 2016 σε σχέση με τα αντίστοιχα 1,3 του 2015, από τα οποία 1,156 δις θα καλυφθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό και τα υπόλοιπα 500 εκ από τον ΕΟΠΥΥ). Σε επίμονη ερώτησή μας για το αν το (νέο) μνημονιακό πλαίσιο θα επιτρέψει να δοθούν συμπληρωματικές επιχορηγήσεις στην (πιθανότατη) περίπτωση που ο ΕΟΠΥΥ δεν θα δώσει αυτά τα 500 εκ, δεν δόθηκε κατηγορηματική απάντηση αλλά επαναλήφθηκε η γνωστή αόριστη εκτίμηση πως «η κυβέρνηση θα κάνει τις αναγκαίες ενέργειες». Επίσης δηλώθηκε πως εξακολουθούν να υπάρχουν «σπατάλες στην ΖΗΤΗΣΗ» (και όχι μόνο στις τιμές) υλικών και φαρμάκων από γιατρούς, οι οποίες πρέπει να ελεγχθούν. Στην ερώτησή μας ΠΟΙΟΣ κατά την γνώμη της πολιτικής ηγεσίας πρέπει να είναι ο σχετικός ελεγκτικός μηχανισμός (με δεδομένο πως η πολιτική ηγεσία δεν έχει κάνει τίποτα στην κατεύθυνση περιορισμού της ασυδοσίας του μεγαλοκαθηγητικού κατεστημένου), και πάλι δεν δόθηκε σαφής απάντηση. Τέλος ειπώθηκε πως η κατανομή των κονδυλίων ανά νοσοκομείο θα γίνει φέτος με δικαιότερο τρόπο ανάλογα με την κίνηση που παρουσιάζουν.
– Προμήθειες
Επαναλήφθηκε (για άλλη μια φορά) η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας να καταρτίσει νέο ειδικό νομοθετικό πλαίσιο που θα περιορίζει τις σπατάλες και θα επιστρέφει στο ίδιο το σύστημα (για προσλήψεις και μισθούς) τα ποσά που θα εξοικονομηθούν. Για ακόμα μια φορά δεν δόθηκαν άλλες διευκρινήσεις για αυτό το νέο νομοθετικό πλαίσιο, ενώ από τον 11/2015 που είχε γίνει η προηγούμενη συνάντηση με την ΕΙΝΑΠ και οι δύο υπουργοί είχαν δημόσια παραδεχτεί πως είναι σε γνώση τους η παλιά σχετική μας πρόταση (η πρόταση αυτή και όλο το ιστορικό της υπόθεσης συνοψίζεται στο δημοσίευμα http://goo.gl/V0HXx5) . Ειπώθηκε μόνο πως αυτός ο νέος νόμος (άγνωστο το πότε τελικά θα ανακοινωθεί) θα περιλαμβάνει την ενοποίηση ΕΠΥ, ΕΣΑΝ και άλλων οργανισμών με θεσμοθέτηση διευθύνσεων αρμόδιων για την κωδικοποίηση, την τιμολόγηση κλπ. Δηλώθηκε πως το θέμα που είχε πρόσφατα προκύψει λόγω «κλειδώματος» υπερβολικά χαμηλών τιμών υλικών στο «παρατηρητήριο» και λόγω σχετικής τυπολατρείας από την ΕΠΥ (π.χ. έλλειψη με σύριγγες) έχει λυθεί με υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους.
– Εκπαίδευση ειδικευόμενων
Ειπώθηκε πως το υπουργείο σκοπεύει να πάρει μέτρα αναβάθμισης της εκπαίδευσης, έτσι ώστε να υπάρχει κίνητρο για να μην φεύγουν οι πτυχιούχοι στο εξωτερικό. Δηλώθηκε πως οι όποιες σχετικές προτάσεις από ΚΕΣΥ και επιστημονικές εταιρείες δεν είναι δεσμευτικές αλλά απλά συμβουλευτικές. Στις σχετικές μας επισημάνσεις για αυθαιρεσίες ενάντια στους ειδικευόμενους από μερίδα του μεγαλοκαθηγητικού και μεγαλοδιευθυντικού κατεστημένου και για το γεγονός πως η εκπαίδευση έχει να κάνει συνολικά με την λειτουργία του συστήματος (π.χ. αν δεν γίνονται χειρουργικές επεμβάσεις λόγω έλλειψης προσωπικού και υποδομών, δεν υπάρχει αντικειμενικά χειρουργική εκπαίδευση), δεν δόθηκε σαφής απάντηση.
– Συνταξιοδοτικό
Μεταξύ άλλων τέθηκε από την ΕΙΝΑΠ η αδικία σε βάρος των νοσοκομειακών γιατρών που αφορά το ότι δεν περιλαμβάνονται στις κατηγορίες στις οποίες δίνεται από τον νέο νόμο το δικαίωμα να υποβάλλουν αιτήσεις συνταξιοδότησης ως και 1/7/2016 αν θέλουν να υπαχθούν στο προηγούμενο καθεστώς (σχετική πρόβλεψη υπάρχει μόνο για τους στρατιωτικούς και για τους εκπαιδευτικούς). Οι υπουργοί είπαν πως θα δουν το θέμα.
– Πρωτοβάθμια περίθαλψη
Έγινε αναφορά στο πρόγραμμα για «Ιατρεία στις Γειτονιές» το οποίο από φέτος θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 4 νομούς. Αυτά θα είναι αποκεντρωμένες δορυφορικές δομές των ΚΥ, θα στελεχώνονται από γιατρούς πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης (γενικούς γιατρούς – ειδικούς παθολόγους – παιδιάτρους με μετεκπαίδευση στον ρόλο του οικογενειακού γιατρού) και θα χρηματοδοτούνται από διάφορες πηγές, συμπεριλαμβανομένων και προγραμμάτων της ΕΕ. Δηλώθηκε πως όσο το δίκτυο αυτό στο μέλλον θα επεκτείνεται, τόσο θα μειώνονται και οι συμβάσεις του ΕΟΠΥΥ με ιδιώτες γιατρούς. Μάλιστα αναφέρθηκε σχετικά με τις συμβάσεις αυτές πως από τον 6/2016 που λήγουν οι τρέχουσες υπάρχει σκέψη για προκήρυξη όχι συμβάσεων σαν τις σημερινές, αλλά ΑΡΙΘΜΟΥ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ ανά ειδικότητα, ανά πόλη και ανά συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στην προκήρυξη αυτή ειπώθηκε πως θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλοι οι ιδιώτες ειδικευμένοι, των νεότερων συμπεριλαμβανομένων. Επίσης δηλώθηκε πως θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα αίρει κάθε παράταση δικαιώματος ιδιωτικού ιατρείου (βασισμένο σε δικαστικές αποφάσεις) από 31/12/16 και μετά στους γιατρούς των ΠΕΔΥ που προέρχονται από το πρώην ΙΚΑ, ώστε όλοι είτε να έχουν γίνει πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης ως 31/12/17 ή να αποχωρήσουν από τα ΠΕΔΥ.
– Γιατροί από πρώην νοσοκομεία του ΙΚΑ που υπηρετούν στο ΕΣΥ
Αντίστοιχα, ειπώθηκε πως ως 31/12/16 θα έχει τακτοποιηθεί οριστικά το θέμα ένταξής τους στην πλήρη και αποκλειστική απασχόληση, ώστε όλοι να έχουν ενταχθεί στον κλάδο γιατρών ΕΣΥ ως 31/12/17.
– Φάρμακα στα νοσοκομεία
Ειπώθηκε πως φέτος θα υπάρξει ειδικό πρόβλημα, γιατί για 1η φορά κατόπιν απαίτησης της τρόϊκας θα υπάρξει κλειστός προϋπολογισμός συνολικού ύψους 600 εκ με ανώτατο όριο κάλυψης δαπάνης τα 490 εκ, δηλαδή οι προμηθεύτριες εταιρείες ήδη γνωρίζουν πως η διαφορά των 110 εκ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΘΕΙ αλλά θα γίνει “claw back”. Οι δικαιούχοι βιβλιαρίων πρόνοιας (περίπου 300 χιλ. συνολικά σήμερα) όταν λήγει η ισχύς του βιβλιαρίου τους θα εντάσσονται στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση με 0% συμμετοχή και θα εξυπηρετούνται από τα ιδιωτικά φαρμακεία.
– ΓΟΝΚ
Η πολιτική ηγεσία προσανατολίζεται σε ογκολογικό χαρακτήρα για το νοσοκομείο.
– Ειδικοί μεταπτυχιακοί υπότροφοι σε πανεπιστημιακές κλινικές
Δεν δόθηκε σαφής απάντηση από την πολιτική ηγεσία για το τι προτίθεται να κάνει σχετικά με το θέμα αυτό που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις ειδικά στο «Αττικό».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1) Λίγες μόνο μέρες μετά την συγκρότηση προεδρείου στην ΕΙΝΑΠ, ήδη επαναλαμβάνονται τα «συνήθη» με επιλεκτική «αλά καρτ» εκπροσώπηση από το προεδρείο αυτό των θέσεων & αποφάσεων του ΔΣ, ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ με απλά λόγια, όπως γινόταν επί Τσούκαλου αλλά και κατά την προηγούμενη θητεία Παγώνη. Για την κατάσταση αυτή την πλήρη ευθύνη έχουν οι ηγεσίες ΟΛΩΝ των παρατάξεων που ψήφισαν και στηρίζουν το προεδρείο (ΔΗΚΝΙ, ΔΗΠΑΚ, Μέτωπο, Ιατροί Μπροστά και ΑΙΚ).
2) Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας κινείται στην γνωστή γραμμή «κάνουμε ό,τι μπορούμε», «διαφέρουμε από τους προηγούμενους γιατί εμείς στηρίζουμε το σύστημα ενώ εκείνοι ήθελαν να το διαλύσουν», «πολεμάμε την διαπλοκή και την διαφθορά», «δίνουμε μάχη για περισσότερες προσλήψεις», «μόλις λυθεί το θέμα διαπραγμάτευσης – αξιολόγησης κλπ συνολικά από την κυβέρνηση, θα μας λυθούν τελείως τα χέρια», κλπ, κλπ.
– Με αφορμή συγκεκριμένα θέματα που τέθηκαν, ομολογήθηκε ανοικτά πως όλες οι σοβαρές κυβερνητικές αποφάσεις τελούν υπό την απόλυτη κηδεμονία της τρόϊκας.
– Είναι αλήθεια πως έχουν γίνει και δρομολογούνται κάποιες προσλήψεις ιατρικού και λοιπού προσωπικού σε οργανικές θέσεις, όμως αυτές είναι ανεπαρκέστατες αριθμητικά σε σχέση με τις ανάγκες οι οποίες αυξάνονται ραγδαία λόγω των αποχωρήσεων που προστίθενται στις προϋπάρχουσες δραματικές ελλείψεις.
– Η πολιτική ηγεσία επιμένει στην διατήρηση και επέκταση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων («μπλοκάκια» κλπ) στο όνομα των αναγκών.
– Επίσης στο όνομα των αναγκών θα επιστρατεύονται «εναλλακτικές» πηγές χρηματοδότησης του συστήματος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
– Η χρηματοδότηση των νοσοκομείων από τον κρατικό προϋπολογισμό θα είναι για το 2016 το πολύ 1156 εκ ευρώ, ενώ ο ίδιος ο κ. Ξανθός από τον 2/2015 είχε παραδεχτεί δημόσια πως οι ετήσιες ανάγκες είναι τουλάχιστον 1900 εκ. Τα επιπλέον αυτού του ποσού 500 εκ που υποτίθεται πως θα δώσει ο ΕΟΠΥΥ είναι ΑΠΙΘΑΝΟ να δοθούν δεδομένης της οικονομικής κατάστασης των ασφαλιστικών ταμείων και του ΕΟΠΥΥ.
– Ο διαβόητος νέος νόμος για τις προμήθειες που είχε εξαγγελθεί τον 2/2015 και ξαναεξαγγέλθηκε τον 10/2015, δεν φαίνεται ακόμα στον ορίζοντα.
– Σαφέστατα διατηρείται ο θεσμός της «ομηρίας» του επικουρικού επιμελητή και δεν υπάρχει πρόθεση προκήρυξης – μονιμοποίησης των θέσεων αυτών, αλλά θα αφεθούν οι συνάδελφοι αυτοί να αναζητούν την τύχη τους σε αέναες δικαστικές διαμάχες με το δημόσιο μόλις τεκμηριώνουν χρονικά το σχετικό δικαίωμα.