Άτομα με Αναπηρία: Ανέξοδη ευαισθησία από μεγάλο πολυκατάστημα – «Δεν ήθελε να ενοχλήσει τους πελάτες του»

  • Γιάννα Σουλάκη
ΕΣΑΜΕΑ
Σε μια σοβαρή καταγγελία καταπάτησης των δικαιωμάτων των αναπήρων προχώρησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ).

Λίγες ημέρες πριν από την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στις 3 Δεκεμβρίου, τα άτομα με αναπηρία καταγγέλλουν πως στη χώρα μας δεν έχουν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά τα θέματα της προσβασιμότητας. Αντίθετα, όπως λένε, τα θέματα της αναπηρίας συνήθως προσφέρονται «για ανέξοδες διακηρύξεις ευαισθησίας ή καμπάνιες περί κοινωνικής ευθύνης χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο».

Μετά από καταγγελία συγγενή ατόμου με αναπηρία στην υπηρεσία της ΕΣΑμεΑ «Διεκδικούμε Μαζί» καθώς και στην Τροχαία, μεγάλο πολυκατάστημα οφείλει να απαντήσει σε ερωτήματα που απευθύνει με έγγραφό της η ΕΣΑμεΑ, τα οποία κοινοποιεί παράλληλα και στους αρμόδιους υπουργούς.

Αλλά ας πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή…

Το πρόβλημα ανέκυψε μετά από επίσκεψη στο πολυκατάστημα ατόμου με αναπηρία. Όχι μόνο βρήκε όλες τις θέσεις πάρκινγκ των αναπήρων κατειλημμένες, αλλά -σύμφωνα με την καταγγελία- οι υπεύθυνοι του καταστήματος αρνήθηκαν να δώσουν λύση, «για να μην ενοχλήσουν τους πελάτες τους».

«Σε μία χώρα με ανεπαρκείς χώρους στάθμευσης, με τεράστια προβλήματα στην προσβασιμότητα κάθε δημόσιου και ιδιωτικού χώρου, η διακηρυγμένη «ευαισθησία» στα λόγια και όχι στην πράξη προς τα άτομα με αναπηρία δημιουργεί ακόμη περισσότερα προβλήματα», αναφέρει η ΕΣΑμεΑ στην καταγγελία της.

Το περιστατικό

Σύμφωνα με την Συνομοσπονδία των Ατόμων με Αναπηρία, το Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024 απογευματινές ώρες, η καταγγέλλουσα διαπίστωσε ότι όλες οι θέσεις στάθμευσης για άτομα με αναπηρία στο κατάστημα Praktiker στην Αγία Βαρβάρα ήταν κατειλημμένες από ΙΧ χωρίς το ανάλογο δελτίο στάθμευσης.

Ενώ γνωστοποίησε άμεσα το ζήτημα σε υπαλλήλους του καταστήματος καθώς και στον υπεύθυνο βάρδιας, το αποτέλεσμα ήταν αρχικά αδιαφορία και στη συνέχεια άρνηση να κληθεί η Τροχαία «για να μην ενοχληθούν οι πελάτες»!

Μάλιστα, σε ερώτηση ως προς την πολιτική της εταιρείας, η καταγγέλλουσα ενημερώθηκε ότι «δεν υπάρχει πολιτική και ότι η αρμοδιότητά της Praktiker σταματά στην χορήγηση θέσεων στάθμευσης».

Η καταγγέλλουσα επικοινώνησε τελικά η ίδια με την Τροχαία όπου απευθείας ανταποκρίθηκε στο περιστατικό.

ΕΣΑμεΑ: Τα ερωτήματα

Τα ερωτήματα που θέτει η ΕΣΑμεΑ προς τη διοίκηση του Praktiker:

  • Η πολιτική σας, όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα της Praktiker Hellas, εφαρμόζεται;
  • Οι υπάλληλοι της εταιρείας είναι εκπαιδευμένοι επαρκώς να εξυπηρετούν τους πελάτες με αναπηρία;

«Η αναπηρία αποτελεί μέρος της ανθρώπινης ποικιλομορφίας και τα άτομα με αναπηρία/χρόνιες/σπάνιες παθήσεις οφείλουν να τυγχάνουν σεβασμού και αξιοπρέπειας. Η αναπηρία δεν προσφέρεται για ανέξοδες διακηρύξεις ευαισθησίας ή καμπάνιες περί κοινωνικής ευθύνης χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο», αναφέρουν τα Ατομα με Αναπηρία.

Η ΕΣΑμεΑ καλεί τα άτομα με αναπηρία, με χρόνιες ή/και σπάνιες παθήσεις να διεκδικούν τα δικαιώματά τους και να καταγγέλλουν στην ΕΣΑμεΑ και στην υπηρεσία της «Διεκδικούμε Μαζί» κάθε περιστατικό που θέτει φραγμούς στην καθημερινότητά τους.

Τώρα μπορείτε να ενημερωθείτε για όλες τις εξελίξεις στο χώρο της Αναπηρίας στην ιστοσελίδα της Ε.Σ.Α.μεΑ. www.esaea.gr ή  www.esamea.gr.