ΕΙΝΑΠ: Μπλάκ άουτ στα πληροφοριακά συστήματα του «Γ.Γεννηματάς» λόγω αναβάθμισης

  • Γιάννα Σουλάκη
ΕΙΝΑΠ
Η αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων του νοσοκομείου "Γ.Γεννηματάς" έφερε προσωρινά το χάος στη λειτουργία του νοσοκομείου την Τρίτη 07/01, σύμφωνα με ανακοίνωση των νοσοκομειακών γιατρών της ΕΙΝΑΠ.

Σύμφωνα με τους νοσοκομειακούς γιατρούς της ΕΙΝΑΠ, η αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων από την ΗΔΙΚΑ έγινε εσπευσμένα, χωρίς να προηγηθεί εκπαίδευση του προσωπικού και χωρίς να δοθούν έγκαιρα νέοι κωδικοί πρόσβασης στο σύστημα, με αποτέλεσμα να υπάρξει στη χθεσινή λειτουργία του νοσοκομείου προσωρινή δυσλειτουργία.

Μιλώντας στο iatropedia.gr η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ του νοσοκομείου, Ματίνα Παγώνη, αναφέρει ότι η αναβάθμιση των συστημάτων είναι σημαντική και καλοδεχούμενη, όμως, η μετάβαση στο νέο πληροφοριακό σύστημα έγινε ανοργάνωτα από τη διοίκηση και χωρίς προηγούμενη ενημέρωση των γιατρών:

«Δεν υπήρξε περίοδος μετάβασης και χθες που ξεκινήσαμε μετά τις γιορτές και χωρίς να έχουμε προετοιμαστεί έγινε μπλακ άουτ στο νοσοκομείο. Είναι πολύ καλό να αναβαθμιστούμε και να μπούμε σε καινούργιο σύστημα, καθώς το προηγούμενο εμφάνιζε προβλήματα, αυτό δεν το κατηγορεί κανένας. Αλλά δεν εκπαιδεύτηκε το προσωπικό. Σήμερα προσπαθούν να το διορθώσουν το πρόβλημα, δεν έχει λυθεί βέβαια, αλλά μοιράζονται οι κωδικοί και είναι κάπως καλύτερα»

ΕΙΝΑΠ: Μεγάλη ταλαιπωρία ασθενών

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΙΝΑΠ, χθες 07/01 επικράτησε χάος στο νοσοκομείο:

«Είναι τραγική η εικόνα που παρουσίασε ένα νοσοκομείο κορμού με ουρές ασθενών, με καθυστερήσεις χειρουργείων, με ογκολογικούς ασθενείς να περιμένουν την χημειοθεραπεία τους και κανένας ασθενής να μην μπορεί να πάρει εισιτήριο ή εξιτήριο. Μπορεί η διοίκηση να μην υπολογίζει τους εργαζόμενους του νοσοκομείου αλλά οι ασθενείς δεν είναι δυνατόν να υποβάλλονται σε τόσο μεγάλες ταλαιπωρίες», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΙΝΑΠ.

Το ΔΣ της ΕΙΝΑΠ καταγγέλλει τη διοίκηση του νοσοκομείου ΓΝ Γεννηματάς για την απόφαση που πήρε μετά από εισήγηση μόνο της διεύθυνσης του νοσοκομείου, ενώ υπήρχαν αρνητικές εισηγήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων να εφαρμοστεί νέο πληροφοριακό σύστημα της ΗΔΙΚΑ χωρίς να υπάρχει εκπαίδευση του προσωπικού και να έχουν δοθεί οι καινούργιοι κωδικοί. «Θα μπορούσε να εφαρμοστεί το καινούργιο σύστημα αφού εκπαιδευτούν οι εργαζόμενοι και χωρίς να δημιουργηθεί όλο αυτό το χάος», αναφέρουν οι γιατροί, οι οποίοι ζητούν την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Υγείας για:

  • Να αποδοθούν ευθύνες στους υπευθύνους.
  • Να ενισχυθεί με προσωπικό της ΗΔΙΚΑ για να εκπαιδευτούν γρήγορα οι εργαζόμενοι και να ομαλοποιηθεί η λειτουργία του νοσοκομείου.