ΕΚΑΒ: Ενημέρωση για το περιστατικό στο Γενικό Νοσοκομείο Κιλκίς
Αναφέρει η απάντηση του ΕΚΑΒ:
Αναφορικά με ένα ακόμη «καλοπροαίρετο» δημοσίευμα, για μια ακόμη υποτιθέμενη διακομιδή με ίδια μέσα ελλείψει Ασθενοφόρων ΕΚΑΒ, καταρχήν έχουμε παρατηρήσουμε ότι το περιστατικό εκτός από μπαγιάτικο,
ταυτόχρονα είναι και κακοστημένο.
Σε κάθε περίπτωση όμως και προς ενημέρωση το κοινού, οφείλουμε να παραθέσουμε τα πραγματικά γεγονότα, όπως αυτά συνέβησαν και καταγράφηκαν επισήμως.
Στις 18/5/2018 στάλθηκε αίτημα, από το Γ.Ν. Κιλκίς προς το ΕΚΑΒ, για ένα εξιτήριο ατόμου 43 ετών περίπου. Μετά από τον συνήθη και επιβεβλημένο έλεγχο των αιτημάτων για εξιτήρια από τη συντονίστρια γιατρό του ΕΚΑΒ, το Γ.Ν. Κιλκίς ενημερώθηκε ότι το συγκεκριμένο περιστατικό δεν θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί
άμεσα, λόγω μεγάλου αριθμού δευτερογενών περιστατικών τα οποία αφορούσαν σε άλλα εξιτήρια που είχαν προτεραιότητα, δεδομένου ότι οι ασθενείς είχαν σοβαρότερες παθήσεις και ήταν πραγματικά κλινήρεις.
Το μόνο που κατάφεραν τελικά είναι να διεκδικούν το πολύ πολύ κανένα χρυσό βατόμουρο.
Πέραν των παραπάνω, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στις φωτογραφίες του δημοσιεύματος, φαίνεται ότι η διακομιδή διενεργείται από ένστολους υπάλληλους της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. Εύλογα λοιπόν γεννώνται ερωτήματα όπως:
1. Δόθηκε άδεια από τον Διοικητή της Πυροσβεστικής για την εν λόγω διακομιδή, δεδομένου ότι οι υπάλληλοι είναι ένστολοι και φαίνεται να είναι σε υπηρεσία;
2. Έχουν το δικαίωμα οι υπάλληλοι της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, από τον κανονισμό του Π.Σ. να διενεργούν δευτερογενείς διακομιδές υποκαθιστώντας το ΕΚΑΒ και εκθέτοντας και τις δύο υπηρεσίες;
3. Γνώριζαν ότι οι εικόνες που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια του «κακοστημένου σόου» θα δημοσιευθούν στα ΜΜΕ;
Επίσης, υποχρεούμαστε τουλάχιστον να υπενθυμίσουμε σε κάθε επίδοξο «Διασώστη», ότι κατά την μεταφορά των περιστατικών, οι ζώνες στα φορεία δεν αποτελούν διακοσμητικό αξεσουάρ και ότι ο ασθενής πρέπει να είναι ασφαλισμένος με αυτές. Εκτός βέβαια αν το φορείο χρησιμοποιείται για σκηνοθετικούς λόγους.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε για μια ακόμη φορά με τον πιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, ότι το ΕΚΑΒ προσφέρει τις υπηρεσίες του σε όλους αδιακρίτως τους ανθρώπους και αντιμετωπίζει τους ασθενείς με τον ίδιο ακριβώς τρόπο ανεξαιρέτως αξιώματος ή κοινωνικής θέσης, χρώματος, φυλής, φύλου κ.λπ.
Αναφορικά με τα άλλα δύο περιστατικά που αναφέρθηκαν στο συγκεκριμένο δημοσίευμα, θα θέλαμε να ενημερώσουμε για τα παρακάτω:
– Ο 90χρονος με μη χειρουργηθέν κάταγμα κάτω άκρου και άνοια, διακομίστηκε την ίδια μέρα που δόθηκε το εξιτήριο από το Γ.Ν. Κιλκίς, στην οικία του στη Θεσσαλονίκη. Παρ’ ότι για τη δευτερογενή διακομιδή ασθενούς σε άλλο νομό θα πρέπει να αναμένεται η παρέλευση 48ωρου, το περιστατικό μεταφέρθηκε μέσα σε 8 ώρες, γιατί υπήρξε η δυνατότητα. Από την πλευρά του ΕΚΑΒ, δόθηκε από την πρώτη στιγμή η διαβεβαίωση στους συγγενείς του ασθενούς, ότι θα γινόταν ότι ήταν δυνατόν για τη διακομιδή του αυθημερόν, όπως και έγινε τελικά.
– Το εξιτήριο για τη διακομιδή του 85χρονου από το Γ.Ν. Παπανικολάου στον Αγ. Πέτρο του Κιλκίς, δηλαδή και σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για διακομιδή σε άλλο νομό, δόθηκε την Παρασκευή 25/5 και εξυπηρετήθηκε την πρώτη εργάσιμη μετά το 3ημερο του Αγ. Πνεύματος. Δεν κατέστη δυνατό να εξυπηρετηθεί νωρίτερα με ασθενοφόρο του Κιλκίς, λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας (βαριά διασωληνωμένα περιστατικά, συνοδεία γιατρού).
Τέλος, θα θέλαμε να ενημερώσουμε για δύο πολύ σημαντικά θέματα:
1. Η μεταφορά του Τηλ. Κέντρου βοήθησε στην αύξηση του αριθμού των διατιθέμενων Ασθενοφόρων, διότι συνάδελφοι από το Τηλ. Κέντρο διατέθηκαν στην κίνηση.
2. Για όποιους προφανώς δεν το γνωρίζουν ακόμα, παρ’ ότι λόγω της θέσης τους θα όφειλαν, το ζήτημα της εκτέλεσης ή όχι των δευτερογενών διακομιδών στο Παράρτημα του ΕΚΑΒ στη Θεσσαλονίκη, έχει λήξει εδώ και μήνες και αυτού του είδους οι διακομιδές εκτελούνται πλέον κανονικά.