Iatropedia

Η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ στέλνει στον Οργανισμό δεκάδες απορίες και ερωτήματα μελών της…

Ο νέος τρόπος αποστολής των εντύπων στο e-ΔΑΠΥ που θα αρχίσει άμεσα να εφαρμόζεται, έχει μπερδέψει τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ γιατρούς οι οποίοι καταφεύγουν στα συνδικαλιστικά τους όργανα για να απαντήσουν τα ερωτήματά τους...

Στο έγγραφο που απέστειλε η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ προς την διοίκηση του Οργανισμού αναφέρει χαρακτηριστικά «σας παρακαλούμε να απαντήσετε σε μια σειρά ερωτημάτων των μελών μας, συμβεβλημένων ιατρών με τον ΕΟΠΥΥ, αναφορικά με το νέο τρόπο κατάθεσης των παραστατικών, όπως αυτός περιγράφεται σε προσωπικό μήνυμα που λάβαμε μέσω του e-ΔΑΠΥ στις 31/03/2016. Παράκληση να έχουμε την σχετική ενημέρωση πριν την 11/4/16, οπότε και ορίσατε την έναρξη κατάθεσης δικαιολογητικών Μαρτίου 2016».

Διαβάστε παρακάτω τα ερωτήματα των γιατρών:

1) Τι ακριβώς εννοούμε με φυσικό αρχείο; Εννοούμε αυτά ακριβώς που καταθέταμε στην αρχή κάθε μήνα στις τοπικές ΥΠΑΔ δηλαδή, α)απόδειξη παροχής υπηρεσιών β) φορολογική ενημερότητα (αν η είσπραξη είναι πάνω από 1500 ευρώ), (και ασφαλιστική ενημερότητα αν η είσπραξη είναι πάνω από 3000 ευρώ) γ) αποδεικτικό υποβολής eΔΑΠΥ και δ) τα ατομικά έντυπα ;

2)Ποια ακριβώς βήματα πρέπει να κάνουμε για να εκτυπώνουμε το ειδικό έντυπο από την e-ΔΑΠΥ, που θα επικολλούμε εξωτερικά με την υποβολή λογαριασμών του μήνα ;

3) Πώς θα αποδεικνύουμε ότι όντως στείλαμε το φυσικό αρχείο στον ΕΟΠΥΥ; Το αποδεικτικό αποστολής συστημένου ή courier είναι αρκετό?

4) Τι θα γίνει αν χαθούν από το ταχυδρομείο ή το courier; Ένας εργαστηριακός μπορεί πχ να στείλει παραστατικά αξίας 10.000 € (εκ των οποίων ένα μεγάλο μέρος είναι τα έξοδά του για αντιδραστήρια και άλλα αναλώσιμα). Ποιος τον καλύπτει αν αυτά τα παραστατικά χαθούν;

5) Πώς θα γνωρίζουμε ότι έγινε η παραλαβή του φακέλου και ότι πρωτοκολλήθηκε; Πως θα λαμβάνουμε τη βεβαίωση παραλαβής με τον αριθμό πρωτοκόλλου;

6) Τα τιμολόγια θα τα κόβουμε και τα στέλνουμε μαζί στην Αθήνα. Τι θα γίνεται στην περίπτωση που το Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών ( ΤΠΥ) δεν αντιστοιχεί μετά τον έλεγχο, στο αποπληρωθέν ποσό; Τι έχετε προβλέψει για αυτήν την περίπτωση;

7) Τι κάνουν όσοι έχουν ήδη καταθέσει τις επισκέψεις Μαρτίου στις τοπικές ΥΠΑΔ;

8) Ποιές ελλείψεις θα ακυρώνουν τα παραστατικά ; – Πώς θα γίνεται ο δειγματοληπτικός έλεγχος;

9) Όσον αφορά την αρίθμηση: Τις θέλετε με ημερολογιακή σειρά, 1,2,3/4ου. Όμως αν προγραμματίσει κανείς μία επίσκεψη πχ για την 23/4 και την εκτελέσει στις 23/4, στο eΔΑΠΥ μπορεί και να εμφανίζεται ως πχ 5η, ή 10η επίσκεψη, ανάλογα με το πότε την προγραμματίσαμε. Εκεί πάντα θα υπάρχει αναντιστοιχία. Τι έχετε προβλέψει για αυτήν την περίπτωση;

10) Υπάρχουν ασθενείς που με άλλο όνομα εμφανίζονται στην Hλεκτρονική Συνταγογράφηση και με άλλο στο εΔΑΠΥ, ενώ έχουν το ίδιο ΑΜΚΑ. Δεν πρέπει να απορριφθεί μια τέτοια επίσκεψη γιατί αλλιώς μια τέτοια επίσκεψη στο δειγματοληπτικό έλεγχο σημαίνει για εμάς μείον 200 ευρώ ή 20 επισκέψεις!

11) Στις πράξεις που είναι αυτοπαραπομπές απαιτείται υπογραφή του ιατρού και στις δύο θέσεις, δηλαδή στην θέση <<υπογραφή ιατρού>> και στη θέση <<υπογραφή εκτελούντος ιατρού>>. Μέχρι τώρα προφορικά από τις ΥΠΑΔ γνωρίζαμε ότι απαιτούνταν μόνο στην πρώτη θέση. Συνεχίζει να ισχύει το ίδιο;

12) Ειδικότερα για τους Βιοπαθολόγους: Τι θα γίνει με τις εκτός ορίων εξετάσεις που γράφτηκαν από κλινικούς συναδέλφους και εκτελέστηκαν κανονικά; Τι σημαίνει πρακτικά αυτό το 5% για τις εξετάσεις; Αν υπάρχουν εκτός ορίων θα τους ακυρώνουν όλο το παραπεμπτικό; Ποιος θα κρίνει αν υπάρχει ιατρική ένδειξη;

13) Ποια θα είναι η διαδικασία των δικών μας ενστάσεων; Θα παραλαμβάνουμε επώνυμο και ενυπόγραφο πόρισμα για το τι έχει τυχόν απορριφθεί τεκμηριωμένα;

14) Πότε μετά τον έλεγχο θα αποπληρώνεται ο δικαιούχος; Θα ισχυει κανονικά το ως σήμερα προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα;

15) Μέχρι πότε θα θεωρείται εμπρόθεσμη η αποστολή του φυσικού αρχείου και ποιο θα έχει πρωτεύοντα ρόλο – η σφραγίδα του Ταχυδρομείου ή η ημερομηνία παραλαβής; Και φυσικά, τι θα γίνεται με τις εκπρόθεσμες αποστολές αρχείων; Θα γίνονται αποδεκτές και με ποιο τρόπο;

16) Τέλος, γιατί δεν γίνεται η καταβολή των παραστατικών και ο έλεγχος τους ηλεκτρονικά; (Όσο για το αν έχει προσέλθει ο ασθενής ή όχι στον γιατρό θα μπορούσε να ελεγχθεί και τηλεφωνικά).»