Ένωση Ασθενών Ελλάδος: Τι προσφέρουν τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ασθενών στο ΕΣΥ
Τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας των Νοσοκομείων, τα οποία μέχρι σήμερα δεν είναι επαρκώς γνωστά και δεν έχουν αξιοποιηθεί στο βαθμό που θα έπρεπε, μπορούν και πρέπει να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση ενός ποιοτικού και ασθενοκεντρικού Συστήματος Υγείας στη χώρα μας, μέσω της θεσμικής και ποιοτικής αναβάθμισης τους, ώστε να καταστούν το κατεξοχήν σημείο επαφής του Πολίτη με τις Υπηρεσίες Υγείας.
Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα τόσο της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας, όσο και των συμμετεχόντων από τη Διοίκηση, την Εκκλησία της Ελλάδας, το Ελληνικό και Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τα πολιτικά κόμματα, την ακαδημαϊκή και επιστημονική κοινότητα και την Κοινότητα των Ασθενών, στην 3η ετήσια εκδήλωση της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Δικαιωμάτων των Ασθενών την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024 στη Μεγάλη Αίθουσα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η εκδήλωση τέθηκε υπό την Αιγίδα της Α.Ε της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, συνδιοργανώθηκε με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έφερε την υποστήριξη του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.
Δείτε επίσης: Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ασθενών: Η «φωνή» των ασθενών δυναμώνει στα Νοσοκομεία
Ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, αφού εξήρε το έργο που επιτελεί η Ένωση Ασθενών Ελλάδας και τη σημασία του ρόλου της για τη διαμόρφωση ενός ασθενοκεντρικού ΕΣΥ, υπογράμμισε τη σημασία της πληροφόρησης και της ανατροφοδότησης από τους άμεσα ενδιαφερόμενους για τις υπηρεσίες υγείας, μεταξύ άλλων, μέσω και των Γραφείων Δικαιωμάτων, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως “όσες καλές ιδέες και να έχει ένας Υπουργός κανένας δεν μπορεί να μας συμβουλέψει καλύτερα από τους ασθενείς”. Ταυτόχρονα εξέφρασε τη βούληση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου, η σχέση με τους ασθενείς να είναι συνεχής.
Ακολούθως, η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν – Βενετία Βιλδιρίδη παρουσίασε αναλυτικά το σχέδιο αναβάθμισης των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας και ενσωμάτωσης των αποτελεσμάτων του έργου τους στον σχεδιασμό δράσεων και πολιτικών, με ορίζοντα, αφενός, την ενίσχυση της προστατευτικής διάστασης των Γραφείων στο πεδίο προάσπισης και προαγωγής των δικαιωμάτων των ληπτών και ληπτριών υπηρεσιών υγείας και αφετέρου, την περαιτέρω διασύνδεσή τους με την αξιολόγηση και συνεπώς την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Το σχέδιο αυτό, καταρτίστηκε μετά από έρευνα του Υπουργείου, μέσω ερωτηματολογίου, στο οποίο οι εργαζόμενοι στα Γραφεία κλήθηκαν να απαντήσουν για πλειάδα ζητημάτων που αφορούν τη λειτουργία των γραφείων. Περιλαμβάνει την οριζόντια διασύνδεση των γραφείων προστασίας δικαιωμάτων ληπτών υπηρεσιών υγείας για την ανταλλαγή πληροφοριών και πρακτικών με ηλεκτρονική διασύνδεση, την κατάρτιση κανονισμού ενιαίας διαχείρισης καταγγελιών και παραπόνων από τα γραφεία προστασίας δικαιωμάτων ληπτών υπηρεσιών υγείας, τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας επικοινωνίας και ψηφιακών συναντήσεων υπό το συντονισμό του Υπουργείου Υγείας και μηχανισμών εργαλείων και προτύπων για την ομοιόμορφη καταγραφή των δεδομένων για όλα τα νοσοκομεία.