Επιβάτες διαμαρτύρονται για κοριούς σε πασίγνωστη αεροπορική εταιρεία

  • Iatropedia newsroom
Επιβάτες διαμαρτύρονται για κοριούς σε πασίγνωστη αεροπορική εταιρεία
Σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times, επιβάτες σε αρκετές πτήσεις του συγκεκριμένου αερομεταφορέα ανέφεραν ότι υπήρχαν κοριοί στα καθίσματα, στις κουβέρτες και στις θέσεις αποθήκευσης πάνω από τα κεφάλια των επιβατών και ότι η αεροπορική εταιρεία δεν έχει λάβει μέτρα.

Οι New York Times επικαλούνται μαρτυρίες τουλάχιστον 4 επιβατών που καταγγέλλουν πως υπάρχουν κοριοί στα αεροπλάνα των τουρκικών αερογραμμών, της Turkish Airlines, δημοσιεύοντας μάλιστα και φωτογραφίες τόσο από τα έντομα όσο και από τσιμπήματα που φέρεται να υπέστησαν κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Οι κοριοί είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει κατά καιρούς αρκετούς ταξιδιώτες, καθώς εμφανίζονται σε ξενοδοχεία, στα μέσα μαζικής μεταφοράς και στις αποσκευές.

Στα τέλη του 2023, το Παρίσι αντιμετώπισε μια εκτεταμένη επιδημία στο αποκορύφωμα της Εβδομάδας Μόδας που γίνεται κάθε χρόνο στη γαλλική πρωτεύουσα, όταν τα ζωύφια εμφανίστηκαν στα μέσα μαζικής μεταφοράς και σε άλλα μέρη. Την ίδια χρονιά, η Νότια Κορέα ξεκίνησε πανεθνική εκστρατεία πρόληψης για τα μέσα μεταφοράς.

Οι κοριοί ζουν σε στρώματα, κλινοσκεπάσματα, χαλιά και ρούχα και είναι πολύ πιθανό να τους μεταφέρει κανείς με τις αποσκευές του. Συνήθως τσιμπούν τη νύχτα, αφήνοντας συστάδες από εξογκώματα στο δέρμα που μπορεί να προκαλέσουν φαγούρα, ερυθρότητα, πρήξιμο και αίσθηση καψίματος. Είναι επίσης πολύ δύσκολο να απαλλαγεί κάποιος από αυτούς, καθώς όλα τα πράγματα πρέπει να σφραγιστούν μέσα σε πλαστικές σακούλες ή να γίνουν ειδικές απεντομώσεις.

Τι συμβαίνει με τα αεροπλάνα

Για τους επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών, υπάρχουν κανονισμοί για θέματα όπως οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις, αλλά όχι για τις προσβολές από έντομα. Οι επιβάτες προσφεύγουν συνήθως στα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών των αεροπορικών εταιρειών ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, κινούνται δικαστικά.

Οι αεροπορικές εταιρείες, από την πλευρά τους, αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες όσον αφορά την πρόληψη και την απομάκρυνση των κοριών, καθώς τα αεροπλάνα μετακινούνται συχνά από τη μία κλιματική ζώνη στην άλλη, ενώ οι αλλαγές στα προγράμματα των πτήσεων δυσχεραίνουν εργασίες όπως οι απεντομώσεις.

Σύμφωνα με τον Rob Tuck, πρόεδρο της εταιρείας συμβούλων αεροπορικών μεταφορών Jet Research, η παύση λειτουργίας ενός αεροσκάφους για την αντιμετώπιση των κοριών είναι ένα σοβαρό εγχείρημα. Όπως λέει, το αεροσκάφος πρέπει να μεταφερθεί σε κάποια βάση συντήρησης και βάσεις συντήρησης δεν υπάρχουν παντού.

Η διαδικασία διαρκεί συνήθως από δύο έως πέντε ημέρες και μπορεί να κοστίσει στις αεροπορικές εταιρείες από 75.000 έως 125.000 δολάρια, αν συνυπολογιστούν τα διαφυγόντα έσοδα και τα έξοδα της διαδικασίας αντιμετώπισης. Το πρωτόκολλο υπάρχει, αλλά αν δεν υπάρχει αεροσκάφος διαθέσιμο για δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, οι αεροπορικές εταιρείες καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις, ιδίως όταν οι επιβάτες αναφέρουν συμβάν στη μέση του ταξιδιού.

Σύμφωνα με την Turkish Airlines, τα αεροσκάφη της υποβάλλονται σε «βαθύ καθαρισμό κάθε 21 ημέρες και γενικό καθαρισμό πριν από κάθε πτήση».

Να σημειωθεί πως η Turkish Airlines διαθέτει σχεδόν 400 αεροπλάνα και εξυπηρετεί περισσότερους από 300 προορισμούς.

Φωτογραφία: iStock

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κοριοί: Τι είναι, πού βρίσκονται, πόσο κινδυνεύουμε

Απολυμαντικά: Γιατί σκοτώνουν μόνο το 99,9% των βακτηρίων

Ψωρίαση: Γιατί «φουντώνει» μετά τις γιορτές και πως να την αντιμετωπίσετε