Το σύστημα «Canary» πήρε το όνομά του από τα καναρίνια που είχαν παλιά οι ανθρακωρύχοι στις στοές τα οποία τους προειδοποιούσαν για την ύπαρξη δηλητηριωδών αερίων και μπορεί να αποβεί το ίδιο σωτήριο τόσο για χειριστές πολεμικών τζετ υψηλών επιδόσεων όσο και για πιλότους πολιτικών αεροσκαφών. Ο αισθητήρας προειδοποιεί για επικείμενο G-Loc, δηλαδή για απώλεια των αισθήσεων του χειριστή εξαιτίας υψηλών φορτίων g κατά την διάρκεια ακραίων ελιγμών ή απότομων επιταχύνσεων που εμποδίζουν το αίμα να φθάσει στον εγκέφαλο καθώς και σε περίπτωση υποξίας (ανεπαρκούς οξυγόνωσης) που συμβαίνει σε υψόμετρο άνω των 10.000 ποδών και μπορεί ομοίως να οδηγήσει σε λιποθυμία.
Και οι δύο περιπτώσεις ευθύνονται για πλείστες συντριβές αεροσκαφών, στρατιωτικών και πολιτικών, με πολλά θύματα –η συντριβή του κυπριακού B737-31S της Helios στο Γραμματικό τον Αύγουστο του 2005 ήταν μια κλασσική περίπτωση υποξίας αμφοτέρων των χειριστών του, με τραγικό απολογισμό 121 νεκρούς. Σύμφωνα με τον Yaron Kranz, επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Elbit και πρώην πιλότο μαχητικών, το σύστημα που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την επίσης ισραηλινή LifeBEAM «παρακολουθεί την φυσική κατάσταση του χειριστή ενώ αυτός έχει τον έλεγχο του αεροσκάφους και προβλέπει αν πρόκειται να χάσει τις αισθήσεις του, παρέχοντας επαρκή χρόνο για ανάληψη διορθωτικής δράσης».
Προς το παρόν το σύστημα μεγέθους κουμπιού βρίσκεται στην κάσκα του χειριστή και σημαίνει συναγερμό όταν «αισθανθεί» ότι κάτι δεν πάει καλά. Εάν τελικά ο πιλότος χάσει τις αισθήσεις του, το «Canary» δίνει εντολή στον υπολογιστή του αεροσκάφους να πάρει τον έλεγχο για να αποφευχθεί η καταστροφή. Για την αποφυγή λιποθυμίας των χειριστών αεροσκαφών της πολιτικής Αεροπορίας, ο αισθητήρας μπορεί να τροποποιηθεί ώστε να μην χρειάζεται η τοποθέτησή του σε κάσκα πτήσης.