Οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές γνωρίζουν καλά τι σημαίνει πόνος στην πλάτη μετά από οδήγηση εννέα ωρών, με ελάχιστη δυνατότητα κινήσεων. Μελέτες ασφαλιστικών εταιριών έχουν αποδείξει ότι η σωστή προσαρμογή του καθίσματος του οδηγού μπορεί να αντισταθμίσει αποτελεσματικά το πρόβλημα. Ωστόσο, παρόλο που τα καθίσματα μπορούν να ρυθμιστούν, οι οδηγοί στην πλειονότητά τους σπανίως το κάνουν καθώς είναι πολύπλοκη διαδικασία και δεν υπάρχει χρόνος για σωστή ρύθμιση καθώς το δρομολόγιο περιμένει…
Την λύση έρχονται να δώσουν οι ειδικοί του Κέντρου Έξυπνων Υλικών του ερευνητικού ιδρύματος Fraunhofer (Fraunhofer-Gesellschaft) οι οποίοι σε συνεργασία με την εταιρία κατασκευής καθισμάτων επαγγελματικών οχημάτων Isringhausen GmbH δημιούργησαν το πρωτοποριακό «έξυπνο» κάθισμα που ρυθμίζεται βάσει των οδηγιών που παίρνει «διαβάζοντας» τις κινήσεις των χεριών! Την «καρδιά» του συστήματος αποτελούν ηλεκτρονικοί αισθητήρες κίνησης οι οποίοι ρυθμίζουν θέση και κλίση σύμφωνα με τις εργονομικές ανάγκες του κάθε οδηγού.
Για να ρυθμίσει το κάθισμα ο οδηγός εκτελεί μικρές απαλές κινήσεις, σαν να «σκουπίζει» με το χέρι πάνω από μια οθόνη αφής. Αναλόγως των κινήσεων –πάνω/κάτω, εμπρός/πίσω, διαγωνίως– το κάθισμα ρυθμίζεται αντίστοιχα και όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, το σύστημα ελέγχου χειρονομιών κλείνει αυτομάτως μόλις «αισθανθεί» το χέρι να έχει απομακρυνθεί. Οι επιλεγμένες θέσεις μπορούν να «σωθούν» (αποθηκευτούν) στο σύστημα –κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο αν οδηγούν ένα όχημα πολλοί διαφορετικοί οδηγοί.