Συγκεκριμένα στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου λόγω μείζονος σπουδαιότητας, παραπέμφθηκαν δυο υποθέσεις που αφορούν σε δαπάνες για προμήθεια ιατροτεχνολογικού υλικού σε νοσοκομεία.
Η πρώτη υπόθεση αφορά σε προμήθεια βηματοδοτών για το Τζάνειο Νοσοκομείο, το 2010, αξίας 72.679 ευρώ και η δεύτερη σε προμήθεια υλικού για το Θριάσιο Νοσοκομείο.
Οι δυο υποθέσεις παραπέμφθηκαν στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου από το Δ΄ τμήμα του Ανωτάτου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου καθώς και το αρμόδιο κλιμάκιο.
Πιο συγκεκριμένα, το Δ' τμήμα είχε κρίνει ότι είναι αντίθετες σε κοινοτικούς κανόνες δικαίου που αφορούν στις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας, οι διατάξεις του νόμου 3984/2011 που επέτρεψαν τη νομιμοποίηση δαπανών από προμήθειες νοσοκομείου οι οποίες είχαν διενεργηθεί το διάστημα 28.6.2010 έως 2.11.2011 και οι οποίες είχαν γίνει αντισυμβατικά.
Επίσης, κρίθηκε ότι είναι παράνομη η απευθείας ανάθεση και ότι έπρεπε να έχει προηγηθεί διαγωνισμός.
Ήταν μια συνήθη τακτική τα τελευταία χρόνια να γίνονται προμήθειες χωρίς διαγωνισμούς και με απευθείας αναθέσεις χωρίς φυσικά να ελέγχονται οι τιμές. Μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις εγκρίνονταν οι εξωσυμβατικές αγορές με το πρόσχημα ότι υπήρχε άμεση ανάγκη για την αγορά υλικών για τη σωτηρία ασθενών, με συνέπεια να γίνονται οι γνωστές υπερτιμολογήσεις.
Αλλαγές έχουν επέλθει με την υιοθέτηση του «παρατηρητηρίου τιμών» που είναι κατάλογος με προϊόντα και τις ανώτερες τιμές που μπορούν αυτά να αγορασθούν. Παρότι το παρατηρητήριο παρουσιάζει ακόμη πολλά προβλήματα καθώς ορισμένα προϊόντα έχουν τιμές ανώτερες από αυτές που ισχύουν στην ελεύθερη αγορά, αποτελεί τουλάχιστον ένα πρώτο βήμα για το «μάζεμα» των οικονομικών της υγείας αλλά και τη συγκράτηση των διαφόρων επιτήδειων.