Ηλεκτρονικά ραντεβού: «Αδύνατη» η χρήση της νέας πλατφόρμας της ΗΔΙΚΑ από τα ιδιωτικά ιατρεία, λένε οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ

  • Ελισάβετ Σταύρου
ηλεκτρονικά ραντεβού
Οι συμβεβλημένοι γιατροί ΕΟΠΥΥ χαρακτηρίζουν «δυσχερή εώς αδύνατη» τη χρήση της νέας πλατφόρμας για τα ηλεκτρονικά ραντεβού της ΗΔΙΚΑ.

Η νέα πλατφόρμα των ραντεβού της ΗΔΙΚΑ έχει στηθεί για να εξυπηρετήσει δημόσιες δομές και δεν εξυπηρετεί τις ιδιαίτερες ανάγκες του ιδιωτικού ιατρείου.

Σε αυτήν την κοινή διαπίστωση κατέληξαν οι συμβεβλημένοι γιατροί του ΕΟΠΥΥ, μετά την διαδικτυακή σύσκεψη ππυ πραγματοποιήθηκε χθες, Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025.

To iatropedia.gr επικοινώνησε με την Πρόεδρο και Διευθύνουσα Σύμβουλο της ΗΔΙΚΑ, κα. Νίκη Τσούμα, η οποία διαβεβαιώνει ότι τα προβλήματα στην λειτουργία της νέας πλατφόρμας, έχουν εξομαλυνθεί, εδώ και μία εβδομάδα και συγκεκριμένα από την περασμένη Τετάρτη (22.01.2025).

Ωστόσο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ, παραμένουν αναπάντητα κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο εξυπηρέτησης των ανθρώπων που δεν έχουν τη δυνατότητα για ηλεκτρονικό ραντεβού μέσω κωδικών taxisnet, καθώς δεν υπάρχει επιλογή για κλείσιμο τηλεφωνικών ραντεβού από τους συμβεβλημένους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ.

Δείτε επίσης: ΕΟΠΥΥ: Νέο σύστημα για τα ιατρικά ραντεβού μέσω ΗΔΙΚΑ από 1 Ιανουαρίου – Τι να κάνουν ασθενείς και γιατροί

Τα προβλήματα της νέας πλατφόρμας, σύμφωνα με τους γιατρούς ΕΟΠΥΥ

  • H πλατφόρμα ζητάει ομοιόμορφη δήλωση ωραρίου κάθε εβδομάδα με σταθερή ώρα ραντεβού, χωρίς διαφοροποίηση ανάλογα με τις ανάγκες του ασθενούς ( συνταγογράφηση, εξέταση, ιατρική πράξη).
  • H συνεχής παρακολούθηση της πλατφόρμας προσθέτει ηλεκτρονική γραφειοκρατία, η οποία στερεί πολύτιμο χρόνο από το ιατρικό έργο.
  • H δήλωση ωραρίου είναι ασυμβίβαστη με τη σύμβαση των ιατρών του ΕΟΠΥΥ και δεν εξυπηρετεί ούτε τους ασφαλισμένους που ζητούν υπηρεσίες τηλεφωνικά από απόσταση, πολλές φορές εκτάκτως και εκτός ωραρίου.
  • Oι ιατροί του ΕΟΠΥΥ εξυπηρετούν και ιδιωτικούς ασθενείς, πολλές φορές σε έκτακτη βάση. Οι ιατροί του ΕΟΠΥΥ μπορεί να έχουν και άλλες συμβατικές υποχρεώσεις με ιδιωτικές κλινικές, οίκους ευγηρίας κλπ ή να προβαίνουν σε χειρουργικές πράξεις (για τις χειρουργικές ειδικότητες), με συχνή ανατροπή του προγράμματος λειτουργίας του ιατρείου τους, λόγω εκτάκτων υποχρεώσεων.
  • Mε αμοιβή μεικτά 6€ ανά επίσκεψη δεν μπορεί να στηριχθεί η αναγκαία γραμματειακή υποστήριξη που απαιτεί η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα.

«Κάθε μήνα οι ιατροί του ΕΟΠΥΥ εκτελούν πάνω από 650.000 επισκέψεις, που από κοινού με τη δημόσια ΠΦΥ, συνεισφέρει ενεργά στην απομείωση της συμφόρησης των ασθενών στα Νοσοκομεία. Για πάνω από 13 χρόνια, οι ασθενείς έχουν ένα σταθερό σημείο επαφής με τον θεράποντα ιατρό τους με την αναγκαία επικοινωνία και επαφή», επισημαίνει η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ.

«Κρίνουμε ότι το ηλεκτρονικό περιβάλλον ραντεβού θα πρέπει να προσφέρει πρόσφορο έδαφος ώστε να εξυπηρετήσει την εύρυθμη λειτουργία του ιδιωτικού ιατρείου αλλά και τις ιδιαίτερες ανάγκες των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ, κάτι που δυστυχώς η παρούσα πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ δεν το κάνει σε καμία περίπτωση», καταλήγει η ανακοίνωση.

Δείτε επίσης: ΙΣΑ: Πάνω από 155 ιατροί αντιμετώπισαν προβλήματα με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση

Φωτογραφία iStock