Κορωνοϊός: Τι αγοράζει ο κόσμος – Τι αλλάζει στο λιανεμπόριο τροφίμων

  • Μιχάλης Θερμόπουλος
κορωνοϊός
Ξεκάθαρη είναι πλέον η επιρροή της εμφάνισης του κορονοϊού στο λιανεμπόριο τροφίμων, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Nielsen, με τους Έλληνες καταναλωτές να προμηθεύoνται μεγάλες ποσότητες τροφίμων αλλά και υγρών καθαριστικών και απολυμαντικών υπό τον φόβο της εξάπλωσης της πανδημίας.

Συγκρίνοντας τις συνολικές πωλήσεις της εβδομάδας πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) με την αντίστοιχη περυσινή (04/03/19-10/03/19) η συνολική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε αξία, στο +23,9%.

Διαβάστε επίσης:

Κορωνοϊός: Πώς απολυμαίνουμε και καθαρίζουμε ρούχα, πετσέτες σεντόνια και ό,τι μπαίνει στο πλυντήριο

Κορωνοϊός: Πώς απολυμαίνουμε τους χώρους του σπιτιού για να μείνουμε με ασφάλεια για αρκετές μέρες

Κορωνοϊός: Πώς απολυμαίνουμε σωστά το κινητό τηλέφωνο – Ο ιός μένει για μέρες στις οθόνες αφής!

Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.

Η μέτρηση της Nielsen καταγράφει σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε αξία σε πέντε κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα:

  1. υγρά καθαριστικά/απολυμαντικά (αύξηση 721%)
  2. μαντηλάκια και αντιβακτηριδιακά (αύξηση 709,3%)
  3. αντισηπτικά υγρά (αύξηση 495,5%)
  4. σαπούνια (αύξηση 204%)
  5. χλωρίνη (αύξηση 85,5%)

Αντίστοιχα, στα τρόφιμα το πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι:

  1. το αλεύρι που παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεων σε αξία 141,9%
  2. τα ζυμαρικά με αύξηση 140,1%
  3. τα όσπρια με αύξηση 136,4%
  4. το ρύζι με αύξηση 126,2%
  5. το γάλα εβαπορέ με αύξηση 90,7%

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν:

  1. προϊόντα οικιακής χρήσης (+44,2%)
  2. προϊόντα προσωπικής περιποίησης (+40,4%)
  3. τρόφιμα & ποτά στο σύνολό (+23,9%)
  4. τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα (+15,2%)
  5. το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ) με αύξηση +17%

Σημειώνεται ότι Nielsen, παρακολουθώντας συστηματικά την αγοραστική συμπεριφορά σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει ήδη καταγράψει την τάση των καταναλωτών σε πολλές χώρες του κόσμου να αποθεματοποιούν είδη προληπτικής προστασίας, όπως:

  • μάσκες προστασίας
  • απολυμαντικά τζελ
  • κονσερβοποιημένα τρόφιμα
  • αλεύρι
  • ζάχαρη
  • εμφιαλωμένο νερό

Ταυτόχρονα οι καταναλωτές προσπαθούν να θωρακίσουν την υγεία τους αυξάνοντας τις αγορές:

  • φρέσκων φρούτων
  • λαχανικών
  • βιταμινών
  • συμπληρωμάτων διατροφής

Ειδικότερα σε χώρες όπως η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Ιταλία οι καταναλωτές φαίνεται να δημιουργούν αποθεματικά, έχοντας πλέον περισσότερο έντονο τον φόβο μιας πανδημίας, ενώ αναμένεται να επηρεαστεί θετικά και το ηλεκτρονικό εμπόριο, στα πλαίσια της προσπάθειας των καταναλωτών να ελαχιστοποιήσουν την επαφή με άλλους ανθρώπους.

Συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, την περίοδο των 4 εβδομάδων μέχρι και τις 22 Φεβρουαρίου οι πωλήσεις των ιατρικών μασκών αυξήθηκαν σημαντικά (319% σε αξία και 378% σε τεμάχια). Οι πωλήσεις των απολυμαντικών τζελ για τα χέρια αυξήθηκαν κατά 73% την ίδια περίοδο, ωστόσο η ανάπτυξη αυτή αναμένεται να συνεχιστεί με πολλαπλάσιο ρυθμό.

Από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κορωνοϊός: Προσοχή στις καθημερινές σας συναλλαγές – Πώς μπορεί να μεταδοθεί ο ιός COVID-19

Κορωνοϊός: Πώς φοράμε μια μάσκα προσώπου

Κορωνοϊός: Πώς εξαπλώνεται μέσα σε ένα αεροπλάνο – Η πιο ασφαλής θέση να κάθεστε