Όπως αναφέρεται, «στόχος της νομοθετικής παρέμβασης κατά το κεφάλαιο της Σύστασης του Οργανισμού Δημόσιας Υγείας είναι να περιγραφούν οι σκοποί, η διοικητική διάρθρωση και οι βασικές παράμετροι λειτουργίας του Οργανισμού, ο οποίος πρόκειται να αντικαταστήσει το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ.), καθιστάμενος καθολικός διάδοχος στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του».
Ειδικά για το ΚΕΕΛΠΝΟ σχολιάζουν:
Η πολυνομία που διέπει σήμερα τη λειτουργία του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., σε συνδυασμό με τη μη έκδοση μέχρι σήμερα, μέσω Προεδρικού Διατάγματος, Εσωτερικού Κανονισμού του Κέντρου, έχουν δημιουργήσει πλείστες δυσχέρειες στη λειτουργία του.
Περαιτέρω, καθίστανται απαραίτητες, αφενός, η εναρμόνιση των σκοπών του νέου Οργανισμού με εκείνους του Εθνικού Συμβουλίου Δημόσιας Υγείας, μετά την αναδιοργάνωση του τελευταίου, και, αφετέρου, η πρόβλεψη ασφαλιστικών δικλείδων ώστε ο Οργανισμός να ανταποκρίνεται με αποτελεσματικότητα, αλλά και χωρίς κίνδυνο παράκαμψης των ισχυουσών διατάξεων, σε κατεπείγοντος για τη Δημόσια Υγεία χαρακτήρα ανάγκες και κινδύνους.
Αφετέρου, η νομοθετική παρέμβαση επιχειρεί για πρώτη φορά την εισαγωγική συνεκτικών ρυθμίσεων για την ίδρυση και λειτουργία Κέντρων Αναφοράς για συγκεκριμένα θέματα Δημόσιας Υγείας και τη λειτουργία του Κεντρικού Εργαστηρίου και των Περιφερειακών Εργαστηρίων Δημόσιας Υγείας, προκειμένου να επιτευχθεί αποτελεσματικότερη εργαστηριακή επιτήρηση των νοσημάτων στη χώρα, ενώ ταυτόχρονα να αποφευχθούν αλληλοεπικαλύψεις και να λάβει χώρα επωφελέστερη για το δημόσιο συμφέρον διαχείριση πόρων.
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις λαμβάνεται επίσης πρόνοια για την ρύθμιση πάσης φύσεως εργασιακών ζητημάτων του προσωπικού του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. Στο πλαίσιο αυτό, κατοχυρώνονται πλήρως τα εργασιακά δικαιώματα του συνόλου των εργαζομένων στο καταργούμενο ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., είτε αυτοί υπηρετούν εντός των δομών του είτε με διάθεση σε εξωτερικούς φορείς, ενώ προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις για την αποφυγή κάθε αιφνίδιας υπηρεσιακής μεταβολής.
Κατά το κεφάλαιο της Σύστασης του Εθνικού Ινστιτούτου Νεοπλασιών, το νομοσχέδιο στοχεύει στην διαμόρφωση Εθνικής στρατηγικής για τον καρκίνο που κρίνεται επιτακτική και αναγκαία καθώς ο καρκίνος αποτελεί μία από τις κύριες αιτίες θανάτου στη χώρα μας και μείζον εθνικό αλλά και παγκόσμιο πρόβλημα Υγείας. Ο καρκίνος είναι μια νόσος που αποτελεί σημαντική πρόκληση για τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης και ένα εμπόδιο για τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη.
Ως εκ τούτου η ανάγκη για ενημέρωση, πρόληψη της νόσου, αλλά και υπεύθυνη, ολιστική και ασθενοκεντρική αντιμετώπιση μέσω της διαμόρφωσης Εθνικής Στρατηγικής για τη νόσο είναι επιβεβλημένη. Λόγω των ανωτέρω κρίνεται σκόπιμη η ίδρυση ενός Φορέα που θα αναλάβει τη διαμόρφωση και εισήγηση προς τον Υπουργό Υγείας της Εθνικής στρατηγικής για τον καρκίνο αλλά και θα συντονίζει τις ενέργειες που αφορούν τη συνολική , σε εθνικό επίπεδο, διαχείριση των νεοπλασματικών νοσημάτων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο Υπουργός καλεί όλους τους κοινωνικούς εταίρους και κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχουν καταθέτοντας προτάσεις, προκειμένου να βελτιωθούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την 24/08/2018 και ώρα 14:00.
Διαβάστε εδώ τα επιμέρους άρθρα του νομοσχεδίου.
Διαβάστε εδώ τι ζητεί ο ΙΣΑ.