Όπως επισημαίνουν, «στις 28/8/2018 εκδόθηκε η Υπουργική απόφαση ΕΑΛΕ / Γ.Π. 46843 (ΦΕΚ 3663Β) για τα όρια συνταγογράφησης φαρμάκων. Η υπουργική αυτή απόφαση έρχεται σε συνέχεια της αντίστοιχης του Ιανουαρίου 2015 η οποία καταργήθηκε μετά από την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας του ΙΣΑ.
Στην παρούσα, στην οποία αναφέρονται τα όρια συνταγογράφησης φαρμάκων ανά ειδικότητα, γεωγραφική περιοχή και μήνα του έτους, συγκριτικά με αυτή του 2015 υπάρχει μια μεσοσταθμική μείωση των ορίων συνταγογράφησης κατά 30-35%. Παράλληλα αναφέρεται εντός παρενθέσεως και η έκφραση ΑΝΑ ΑΜΚΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ, που δεν υπήρχε στη προηγούμενη καταργηθείσα Υπουργική απόφαση γεγονός που θέλει διευκρίνιση από μέρους του Υπουργείου σε τι αναφέρεται».
Και συνεχίζουν από την ΕΕΚΕ:
Όπως και στο παρελθόν η Ιατρική κοινότητα είναι κάθετα αντίθετη στην εφαρμογή της Ιατρικής με λογιστικά κριτήρια και όχι με τους κανόνες της Ιατρικής επιστήμης όπως αυτοί εκφράζονται μέσω των Διαγνωστικών και Θεραπευτικών πρωτοκόλλων που είναι υπό εκπόνηση από επιτροπές του Υπουργείου Υγείας στην οποία μετέχουν εκπρόσωποι ανά ειδικότητα των Ιατρικών Επιστημονικών Εταιρειών, του ΕΣΥ, της Πανεπιστημιακής κοινότητας και των Ελευθεροεπαγγελματιών ως εκπροσώπων του ΠΙΣ. Στην Καρδιολογία έχουν ήδη εκπονηθεί πρωτόκολλα για την Υπέρταση, Υπερλιπιδαιμία, NOACS, Καρδιακή ανεπάρκεια και Στεφανιαία νόσο που αφορούν ουσιαστικά το μεγαλύτερο μέρος της συνταγογράφησης φαρμάκων αλλά και διαγνωστικών εξετάσεων. Οι επιτροπές αυτές συνεχίζουν το έργο τους για την ολοκλήρωση των πρωτοκόλλων.
Αν λοιπόν κάποιος συνταγογραφεί μέσω των πρωτοκόλλων που ψηφιοποιεί η ΗΔΙΚΑ, που έχει τον τελευταίο λόγο εφαρμογής τους, και που αυτό σημαίνει ότι είναι εντός των παραδεκτών επιστημονικών ορίων ορθής συνταγογράφησης, δεν είναι κατανοητό γιατί πρέπει να υφίσταται περιορισμό στη συνταγογράφηση φαρμάκων και εξετάσεων.
Αν η Πολιτεία δεν έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει τις ανάγκες της Υγείας στη χώρα μας όπως αυτές ορίζονται από την επιστημονική κοινότητα .και τις επιτροπές που η ίδια έχει ορίσει δεν έχει παρά να το ομολογήσει και όχι να τοποθετεί τους Ιατρούς σε ρόλο λογιστή. Το να χρηματοδοτεί ο ίδιος ο Ιατρός τις ανάγκες της ΠΦΥ μέσω Rebate, Clawback και Rebate αυτοπαραπομπής για κλινικοεργαστηριακούς, ισοδυναμεί με το να μετατρέπει το Ιατρείο του σε κοινωνικό Ιατρείο, γεγονός που το προτείνουμε ,αρκεί να ομολογήσει η πολιτεία την αδυναμία να καλύψει τις δαπάνες Υγείας και όχι να καλύπτεται πίσω από ανακοινώσεις για υπερσυνταγογράφηση που καταρρίπτονται από τα ανωτέρω εκτεθέντα.
Κατόπιν των ανωτέρω προτείνουμε και ερωτούμε :
1. Σε τι αναφέρεται η εντός παρενθέσεως έκφραση (ΑΝΑ ΑΜΚΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ) στην πρόσφατη υπουργική απόφαση ΦΕΚ 3663Β/28-8-2018.
2. Με ποια κριτήρια τα όρια συνταγογράφησης των Καρδιολόγων είναι μειωμένα 30% συγκριτικά με το ΦΕΚ 1117Β/11-6-2015 που καταργήθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας (τον Ιανουάριο 2015 ήταν για την Αττική 39,97 ευρώ ενώ τώρα είναι 28,17 ευρώ.
3. Με ποια λογική (εκτός της λογιστικής) υπάρχουν άλλα όρια για την ίδια ειδικότητα στον ίδιο μήνα σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές ή στην ίδια περιοχή σε διαφορετικούς μήνες. Η ίδια πάθηση θεραπεύεται διαφορετικά ανάλογα με την γεωγραφική περιοχή ή τον μήνα του έτους;
4. Πρόταση μας είναι η πλήρης εφαρμογή των θεραπευτικών και διαγνωστικών πρωτοκόλλων και η εξαίρεση παθήσεων από τα όρια συνταγογράφησης φαρμάκων και εξετάσεων όσων συνταγογραφούνται μέσω αυτών
Πάγια θέση μας είναι ότι μόνο η συνεργασία Πολιτείας και θεσμικών φορέων των Ιατρών προάγει την Δημόσια Υγεία προς όφελος των πολιτών.