Παύλος Πολάκης VS Κατερίνα Παπακώστα για το έργο της τελευταίας στην Αριστοτέλους
Όπως αναφέρει στην απάντησή της η βουλευτής της ΝΔ, «κατά την συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής μου για τον ΕΟΠΥΥ, ο αν. υπουργός Υγείας με ρώτησε, «αν υπάρχουν πράγματα» για τα οποία μπορεί να με θυμάται στο υπουργείο Υγείας…».
Και απαντά: «Προφανώς, ο κ. Πολάκης, όταν ανέλαβε την θέση του αν. υπουργού Υγείας, δεν ενημερώθηκε για τα πεπραγμένα των προκατόχων του. Δεν ενημερώθηκε για τις πρωτοβουλίες που λήφθηκαν και για τους νόμους που ψηφίστηκαν. Διερωτάται κανείς, αν συνεχίστηκε και αν επιβλέπει κανείς το έργο, το οποίο είχαμε δρομολογήσει και το μόνο που είχε απομείνει ήταν, η υλοποίησή του…
Τον ενημερώνω λοιπόν για πέντε ενδεικτικά θέματα:
1. Στην Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση, στην οποία δώσαμε ιδιαίτερο βάρος, παρουσιάσαμε σημαντική πρόοδο. Δηλαδή, ρυθμίσαμε θέματα που σχετίζονται με την οργάνωση των μονάδων ψυχικής υγείας των καταργημένων ψυχιατρικών νοσοκομείων, αλλά και ζητήματα εποπτείας των ιδιωτικών ψυχιατρικών κλινικών, ενώ θεσμοθετήθηκε, για πρώτη φορά, και η εκπροσώπηση των οικογενειών με ψυχικώς πάσχοντα άτομα στα όργανα εποπτείας της λειτουργίας των ΤΕΨΥ και ΤΕΨΥΕ. Εκ των 116 Υπουργικών Αποφάσεων που εκδώσαμε, οι 110 αφορούσαν άδειες λειτουργίας και ιδρύσεις ΝΠΙΔ για την ανάπτυξη οικοτροφείων για άτομα με νοητική υστέρηση, ψυχογηριατρικούς ασθενείς, Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας, Εξειδικευμένα Κέντρα Ημέρας για άτομα με άνοια, Κέντρα Ημέρας για άτομα με ψυχικές διαταραχές, Οικοτροφεία και Κέντρα Ημέρας για άτομα με διαταραχές αυτιστικού φάσματος κ.α., με στόχο την αποσυλοποίηση και την ένταξη στην κοινότητα, αναχαιτίζοντας το κοινωνικό στίγμα.
2. Συστήθηκε η Εθνική Επιτροπή Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Ναρκωτικών του ν. 4139/2013, η οποία εργάστηκε για την εκπόνηση Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Ναρκωτικά σε συνεργασία με την Εθνική Συντονίστρια. Παράλληλα, άνοιξαν θεραπευτικές Μονάδες Υποκατάστασης του ΟΚΑΝΑ σε δύο σωφρονιστικά καταστήματα (Κορυδαλλού και Αγ. Στεφάνου στην Πάτρα). Επιπλέον, βρέθηκε λύση στο πρόβλημα χρηματοδότησης που αντιμετώπιζε ο ΟΚΑΝΑ και ενισχύσαμε σημαντικά τα προγράμματα άμεσης παρέμβασης και προσέγγισης των χρηστών στον δρόμο (streetwork).
3. Με τον ν.4316/2014 θεσπίσαμε την δημιουργία Περιγεννητικών Κέντρων σε νοσοκομεία και κλινικές και σε κάθε ΥΠΕ, προκειμένου να προσφέρεται ολοκληρωμένη φροντίδα υγείας στην μάνα και το παιδί, κυρίως στην περιγεννητική περίοδο. Επιπλέον, προβλέψαμε στον ίδιο νόμο την δημιουργία Χώρων Θηλασμού σε δημόσιες υπηρεσίες που εξυπηρετούν κοινό, την δημιουργία Τράπεζας Γάλακτος και τον θεσμό των Φιλικών προς τα Βρέφη νοσοκομείων.
4. Συστήθηκε επιπλέον, για πρώτη φορά, η Επιτροπή «Για την υγεία της γυναίκας σε όλα τα στάδια της ζωής της» που έχει ως στόχο την ενημέρωση, την διαμόρφωση και την χάραξη εθνικής στρατηγικής πρόληψης του καρκίνου στην γυναίκα και την δημιουργία μητρώου.
5. Ακόμα, το 2014 η Χώρα μας, για πρώτη φορά, απέκτησε Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Άνοια και την νόσο Alzheimer, το οποίο εγκρίθηκε από την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων μόλις τον Μάρτιο του 2016.
Πρόκειται για πολιτικές τις οποίες η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας οφείλει να συνεχίζει να υλοποιεί. Γιατί πίσω από όλες αυτές τις πρωτοβουλίες, τις προσπάθειες, τους νόμους και τις υπουργικές αποφάσεις, κρύβονται χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι πληρώνουν ακριβούς φόρους και δικαιούνται ποιοτικές υπηρεσίες υγείας.
Μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου θα διαπιστωθεί, κατά πόσο η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ φρόντισε, ώστε να υπάρξει συνέχεια στο Υπουργείο Υγείας ως όφειλε ή αν περιορίστηκε στις φωναχτές δηλώσεις και τις προσβολές εναντίον των Βουλευτών του Ελληνικού Κοινοβουλίου και κυρίως εναντίον των πολιτών.
Επιφυλάσσομαι να επανέλθω και για άλλα θέματα αρμοδιότητάς μου, μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου».