Ποια είναι:
1. Πληρωμές του ΕΟΠΥΥ μέσω σταθερών μεταβιβάσεων από το ΙΚΑ αλλά και διασφάλιση σταθερών πληρωμών στους προμηθευτές.
2. Έλεγχο των κλινικών για το 2013, για τη διευθέτηση οποιουδήποτε ποσού υπό αμφισβήτηση, με στόχο τον προσδιορισμό του clawback και τον συμψηφισμό των clawback 2013-2015.
3. Νόμο για τις κεντρικές προμήθειες.
4. Δημοσίευση ενημερωμένου Δελτίο Τιμών Φαρμάκων με μειώσεις τιμών κάθε 6 μήνες.
5. Περαιτέρω μέτρα για τη βελτίωση της διείσδυσης των γενοσήμων, μεταξύ των οποίων κίνητρα κέρδους στους φαρμακοποιούς.
Συμπληρωματικές ενέργειες του Μεσοπρόθεσμου:
1. (Προαπαιτούμενο) Η κυβέρνηση θα παρουσιάσει ένα μεσοπρόθεσμο σχέδιο δράσης για να διασφαλίσει ότι οι πληρωμές θα γίνονται σύμφωνα με την Οδηγία περί καθυστερήσεων πληρωμών, συμπεριλαμβανομένων συγκεκριμένων μέτρων και δικλείδων ασφαλείας για τη διασφάλιση της μεταφοράς των υποχρεώσεων του ΙΚΑ (μεταφορές μετρητών και δαπανών) στον ΕΟΠΥΥ κατά τη διάρκεια της σχετικής περιόδου. Οι αρχές θα συνεχίσουν να βελτιώνουν τις λειτουργίες που μετρούνται βάσει του Κεντρικού Δείκτη Προόδου (KPI) και θα παρέχουν όλες τις σχετικές πληροφορίες στα θεσμικά όργανα για την αξιολόγηση της προόδου όσον αφορά την εφαρμογή του LPD. Η κυβέρνηση θα λάβει τα κατάλληλα μέτρα για να εξασφαλίσει ότι οι πληρωμές προς προμηθευτές σε δημόσια και στρατιωτικά νοσοκομεία που προκύπτουν από συμβάσεις μετά τις 15 Φεβρουαρίου 2016 συμμορφώνονται με τον νόμο 4152/2013 και θα αποφύγουν να λάβουν μέτρα επείγοντος που δεν είναι σύμφωνα με αυτό.
Διαρθρωτικά μέτρα για τη συγκράτηση των δαπανών τα οποία θα:
-Αντιμετωπίζουν και εξαλείφουν το ήμισυ (125 εκατ.) της πρόσφατης υπέρβασης των «άλλων στοιχείων» στον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ για «άλλες παροχές ασθενείας» έως το 2017 και τα υπόλοιπα μισά 9.125 εκατ. ευρώ) έως το 2019
– Εξασφαλίζουν ότι το 2017 το εκτιμώμενο χάσμα ανάμεσα στις δαπάνες και τα αντίστοιχα ανώτατα όρια clawback (δηλαδή το ποσό που επιστράφηκε για τα φαρμακευτικά προϊόντα, τα διαγνωστικά και τις ιδιωτικές κλινικές) για το 2017 μειώνεται τουλάχιστον κατά 30% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
– Για το σκοπό αυτό και ως προαπαιτούμενο, θα υιοθετήσουν, μεταξύ άλλων διαρθρωτικών μέτρων, τον περιορισμό των υπερβολικών δαπανών σε συμφωνία με τα θεσμικά όργανα, με έναν κλειστό προϋπολογισμό (ανώτατο όριο clawback) στην κατηγορία «άλλες παροχές ασθενείας (Μετρητά και είδος) «.
– Μέχρι το Δεκέμβριο του 2017, θα λάβουν περαιτέρω διαρθρωτικά μέτρα, για να εξασφαλίσουν ότι το εκτιμώμενο χάσμα μεταξύ των δαπανών για το 2018 και τα πλαφόν του clawback θα μειωθούν κατά τουλάχιστον 15% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος
– Εφαρμογή νέου συστήματος ηλεκτρονικών παραπομπών (e-referrals) στη δευτεροβάθμια περίθαλψη που θα χρησιμοποιηθούν από τους οικογενειακούς γιατρούς για να εγκρίνουν τις παραπομπές σε παρόχους του ιδιωτικού τομέα (αρχικό σχέδιο Ιούνιος 2017, εφαρμογή του συστήματος μέχρι το Δεκέμβριο του 2017, χρήση συστήματος για την προέγκριση – παραπομπή (Οκτώβριος 2017)
– Να εκπονήσει μέχρι τον Ιούνιο του 2017 κατευθυντήριες γραμμές για τα συνταγογραφούμενα φάρμακα και θεραπευτικά πρωτόκολλα για τις επιλογές περίθαλψης που έχουν τις μεγαλύτερες θεραπευτικές και οικονομικές συνέπειες των για να τροφοδοτήσουν το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
– Να παρακολουθεί στενά και να εφαρμόζει πλήρως την καθολική κάλυψη περίθαλψης και να ενημερώνει τους πολίτες σχετικά με τα δικαιώματά τους και να προχωρήσει στη σταδιακή εφαρμογή του νέου συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Οι αρχές θα υιοθετήσουν όλη την απαραίτητη νομοθεσία μέχρι το Μάιο του 2017. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΟΠΥΥ θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο παρέχει πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη, εισάγοντας υποχρεωτική εγγραφή ασθενούς σε έναν οικογενειακό γιατρό, ο οποίος θα ενεργεί ως υπεύθυνος για την παραπομπή σε ειδικούς. Θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία έως την 1η Ιανουαρίου 2018.
Για το clawback:
(Προαπαιτούμενο) Οι αρχές θα κάνουν χρήση των τελικών αποτελεσμάτων από τον έλεγχο ιδιωτικών κλινικών των υποβολών του 2013, για να προχωρήσουν στη διευθέτηση οποιουδήποτε υπό αμφισβήτηση ποσού.
Ο ΕΟΠΥΥ θα αντισταθμίσει τα εκκρεμή ποσά clawback για παρελθούσες περιόδους (2013-2015) με συσσωρευμένες καθυστερήσεις(50% μέχρι τον Ιούνιο του 2017 και 50% μέχρι τον Οκτώβριο του 2017).