Iatropedia

Ψυχική Υγεία: 7 στους 10 Έλληνες Millennials και γενιάς Ζ δηλώνουν πως την επηρεάζουν τα οικονομικά

Young woman with braided hair sitting by the table, looking on her smart phone. Paying bills on the phone, checking her finance on the phone app. Millenial generation uses new and improved ways of dealnig with money. Everything can be done over the phone, the need of going to a bank is no longer here. Young generations are paying bills, transferring money, checking their balance and other things, all over the phone financial and bank apps.

Συναισθηματική δυσφορία και ανασφάλεια για το μέλλον βιώνουν οι Έλληνες της γενιάς Ζ, αλλά και οι Millennials.

Σύμφωνα με νεότερη μελέτη που έγινε σε 15 ευρωπαϊκές χώρες από την εταιρεία Merck, το 63% των νέων Ελλήνων της γενιάς Z (18-26) και των Millennials (27-37) αντιμετωπίζει συχνά ή πολύ συχνά, σωματική ή συναισθηματική δυσφορία.

Οι 9.329 νέοι που συμμετείχαν στην έρευνα «FutURe Barometer» από 15 ευρωπαϊκές χώρες (Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σερβία) διατύπωσαν τις σκέψεις και τις απόψεις τους για μια ακόμα χρονιά, για σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, όπως η συναισθηματική και σωματική υγεία, η βιωσιμότητα, η τεχνολογία, η οικογένεια και οι επαγγελματικές προτεραιότητες.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα από τις απαντήσεις των νέων Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Συναισθηματική υγεία

Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον ότι το 63% των νέων Ελλήνων της γενιάς Z και των Millennials, αντιμετωπίζουν συχνά ή πολύ συχνά σωματική ή συναισθηματική δυσφορία, ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 52%.

Ειδικότερα , όσον αφορά στη συναισθηματική υγεία, αισθάνονται πιο άνετα να συζητούν με τους φίλους (85,3%) και την οικογένειά τους (74,7%) και δεν εμπιστεύονται ιδιαίτερα τα social media (18,2%).

Ως προς τους παράγοντες που επηρεάζουν την συναισθηματική τους υγεία, ξεχώρισαν:

«Στη Merck, πιστεύουμε ότι το μέλλον εξαρτάται από το βαθμό της συναισθηματικής ευεξίας του κοινωνικού συνόλου», δήλωσε η Susan King-Barnardo, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Γενική Διευθύντρια για τη Merck στην Ελλάδα και την Κύπρο.

«Οι ηλικιακά νέοι ηγέτες αλλάζουν τον τρόπο που βλέπουμε την εργασία, τη βιωσιμότητα και την καινοτομία. Οφείλουμε να τους ακούσουμε και να τους συμπεριλάβουμε στη διαμόρφωση του μέλλοντος», τόνισε.

Υγειονομική περίθαλψη και πρόσβαση στις θεραπείες

Σχετικά με το μέλλον που οραματίζονται για την υγειονομική περίθαλψη, οι νέοι κλήθηκαν να επιλέξουν 3 προτεραιότητες που θα επέλεγαν για να επιφέρουν ουσιαστική αλλαγή.

Κατά προτεραιότητα επέλεξαν:

Τεχνητή νοημοσύνη

Εμπιστεύονται σε μεγάλο βαθμό την ακρίβεια της τεχνητής νοημοσύνης ως εργαλείου διάγνωσης, αλλά όχι τόσο αυτόνομα (14,7%), όσο ως υποστηρικτικό μέσο για ιατρικές αποφάσεις που θα λαμβάνουν άνθρωποι (57,3%).

Γενικότερα θεωρούν πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συμβάλλει στον μετασχηματισμό του υγειονομικού συστήματος, κυρίως στους τομείς της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της έρευνας για την ανακάλυψη νέων φαρμάκων και της έγκαιρης διάγνωσης ασθενειών (36,7% και 32,4% αντίστοιχα).

Δημιουργία οικογένειας και τεκνοποίηση

Η προσαρμογή του τρόπου ζωής (30,3%) και η επίδραση στην ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (20,8%), αποτελούν τις βασικές ανησυχίες των νέων Ελλήνων ενόψει της δημιουργίας οικογένειας.

Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι Έλληνες Gen Zs και Millennials θεωρούν ως καταλληλότερο timing για την δημιουργία οικογένειας την περίοδο πριν τα 35 έτη (35,6%), αλλά υπό την προϋπόθεση της καλής σωματικής και συναισθηματικής υγείας (28,5%).

Παράλληλα, ενώ είναι αρκετά ενημερωμένοι για τα όρια ηλικίας σχετικά με την τεκνοποίηση (60%) και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη γονιμότητα (45%), θέματα όπως η κατάψυξη ωαρίων (34%), οι τεχνικές υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (40%) και το απόθεμα ωοθηκών (35%) φαίνεται πως είναι για τους περισσότερους όχι ιδιαίτερα γνωστές έννοιες.

Πιο απαισιόδοξοι οι Έλληνες για την κλιματική αλλαγή

Από τα υπόλοιπα ευρήματα της έρευνας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοποθέτηση των νέων Ελλήνων στο ερώτημα πως βλέπουν το μέλλον του πλανήτη σε 20 χρόνια, όπου σε ποσοστό 55,7% απάντησαν ότι προβλέπουν έναν πλανήτη όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα θέσουν σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία και την ευημερία.

Το αντίστοιχο ποσοστό του ευρωπαϊκού μέσου όρου ήταν 48,2%.

Επιπτώσεις από social media

Τέλος, όταν κλήθηκαν να επιλέξουν τις τρεις κυριότερες επιπτώσεις των social media στη ζωή τους επέλεξαν κατά σειρά: