Iatropedia

Σχολικοί νοσηλευτές: Νέα προκήρυξη για κάλυψη θέσεων σε σχολεία της Αττικής – Τα κριτήρια

A female nurse is using a digital thermometer to check on a school girl's temperature while she is sitting at her desk in a classroom.

Για λίγες μόνο ημέρες άνοιξε η προκήρυξη για την κάλυψη θέσεων σχολικών νοσηλευτών στα σχολεία της Αττικής.

Ολοένα και περισσότεροι νοσηλευτές γυρίζουν την πλάτη στο ΕΣΥ, καθώς επιθυμούν να εργαστούν σε σχολεία, ως σχολικοί νοσηλευτές, με καλύτερες συνθήκες εργασίας και απολαβές.

Η πρόσκληση που δημοσιεύθηκε τις προηγούμενες μέρες προβλέπει την κάλυψη θέσεων ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής για το διδακτικό έτος 2024-2025.

Οι υποψήφιοι που κατέχουν τα τυπικά προσόντα ένταξης στον κλάδο ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών και επιθυμούν να προσληφθούν για το διδακτικό έτος 2024-2025 ως αναπληρωτές/αναπληρώτριες πλήρους ωραρίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ), μπορούν να υποβάλουν αίτηση-δήλωση προτιμήσεων από την Δευτέρα 04-11-2024 έως και την Παρασκευή 08-11-2024 για τις σχολικές μονάδες που αναφέρονται στην πρόσκληση ενδιαφέροντος.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις και τα τυπικά προσόντα

Α. ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΕ ΚΛΑΔΟ ΠΕ25

Σύμφωνα και με τα οριζόμενα στην προκήρυξη 2ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ στο Κεφάλαιο Β΄ «Τυπικά προσόντα Ένταξης» στη σελ. 1457:
είτε:

α) Πτυχίο Νοσηλευτικής ΑΕΙ/ΤΕΙ ή ισότιμος τίτλος σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής αντίστοιχης ειδικότητας και β) Άδεια άσκησης επαγγέλματος Νοσηλευτή/τριας ή Βεβαίωση ότι πληροί όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος και γ) Ταυτότητα μέλους ή βεβαίωση ανανέωσης εγγραφής στην Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδος (Ε.Ν.Ε.), η οποία να είναι σε ισχύ
είτε

α) Πτυχίο τμήματος Επισκεπτών Υγείας ή Δημόσιας Υγείας και Κοινοτικής Υγείας με κατεύθυνση Κοινοτικής Υγείας ΑΕΙ ή ΤΕΙ ή ισότιμος τίτλος σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής αντίστοιχης ειδικότητας και β) Άδεια άσκησης επαγγέλματος Επισκέπτη ή Βεβαίωση ότι πληροί όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος και γ) Ταυτότητα μέλους ή βεβαίωση εγγραφή στον Πανελλήνιο Σύλλογο Επισκεπτών Υγείας (Π.Σ.Ε.Υ) η οποία να είναι σε ισχύ.

Υποβολή αίτησης και δικαιολογητικών

Β. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ & ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ

Η αίτηση (βλ. Παράρτημα Ι) για την παρούσα πρόσκληση υποβάλλεται άπαξ και δύναται να τροποποιηθεί εντός της οριζόμενης προθεσμίας.
Ο υποψήφιος/α δύναται να δηλώσει με τη σειρά που επιθυμεί από μια έως το σύνολο των σχολικών μονάδων με πλήρες ωράριο.

Η αίτηση αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση: mail@attik.pde.sch.gr με συνημμένα σε ένα αρχείο pdf τα κάτωθι δικαιολογητικά:

1. Αντίγραφο δύο όψεων αστυνομικής ταυτότητας
2. Αντίγραφο τίτλου σπουδών στο οποίο θα αναγράφεται η χρονολογία και ο βαθμός κτήσης του πτυχίου. Σε περίπτωση που δεν προκύπτει ακριβής βαθμός, λαμβάνεται υπόψη η κατώτερη βαθμολογία κάθε μιας από τις κλίμακες «ΑΡΙΣΤΑ», «ΛΙΑΝ ΚΑΛΩΣ», «ΚΑΛΩΣ» και η οποία αντίστοιχα είναι 8,50, 6,50 και 5,00. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται βαθμός (περιγραφικός ή αριθμητικός) καταχωρείται 5,00. Για τους/τις πτυχιούχους ιδρυμάτων του εξωτερικού απαιτούνται τα αναφερόμενα στο Κεφάλαιο Δ΄ της προκήρυξης 2ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ στις σελ. 1465-1466.
3. Αντίγραφα των πρόσθετων προσόντων ένταξης στον κλάδο όπως αναφέρονται στο μέρος Α (σημεία β & γ)
4. Εφόσον το διαθέτουν οι αιτούντες/σες: Αποδεικτικό Παιδαγωγικής και Διδακτική

Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή

Οι σχολικοί νοσηλευτές έχουν αναδειχθεί ως αναπόσπαστο μέρος της σχολικής κοινότητας, καθώς οι υπηρεσίες τους επεκτείνονται πέρα ​​από τη βασική φροντίδα υγείας.

Το 9μηνο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που παρακολουθούν, τους εξοπλίζει με δεξιότητες και γνώσεις απαραίτητες για την προαγωγή της σωματικής και ψυχικής υγείας των μαθητών. Η μεγάλη ζήτηση για αυτούς τους εξειδικευμένους επαγγελματίες υγείας αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη για επαρκή υγειονομική υποστήριξη στα σχολεία.

Εκτός από τη διαχείριση χρόνιων ή επειγόντων καταστάσεων υγείας σε μαθητές, ο σχολικός νοσηλευτής παρέχει εκπαίδευση σε θέματα υγείας και πρόληψης, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη υγιών συνηθειών και στην πρόληψη ασθενειών. Οι γνώσεις τους στη φροντίδα και την πρόληψη έχουν καταστεί ιδιαίτερα απαραίτητες σε περιόδους όπως η πανδημία COVID-19, όπου η παρουσία τους βοήθησε να διαχειριστούν οι μαθητές την υγειονομική κρίση στα σχολεία, διασφαλίζοντας ασφαλές περιβάλλον για όλους.

Η συμβολή τους είναι επίσης καθοριστική για την ψυχική υγεία των μαθητών, καθώς υποστηρίζουν τους μαθητές που αντιμετωπίζουν άγχος ή άλλα ψυχολογικά ζητήματα, τα οποία μπορούν να προκύψουν είτε από τις πιέσεις του σχολικού περιβάλλοντος είτε από άλλους παράγοντες.