Το περιστατικό είχε ως εξής: Όπως μετέδωσε το eviatop.blogspot.gr, στο Κέντρο Υγείας Ισταίας μεταφέρθηκε ασθενής πάνω σε… καρότσα αγροτικού αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τις καταγγελίες των οικείων του αλλά και άλλων κατοίκων της περιοχής, το πρόβλημα είναι καθημερινό καθώς τη διακομιδή των ασθενών έχει αναλάβει το ΕΚΑΒ Αθηνών… Και το μοναδικό ασθενοφόρο που βρισκόταν διαθέσιμο στην περιοχή πήγαινε αλλού και ζήτησε από τους οικείους του ασθενούς να περιμένουν…
Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο την Εύβοια. Υφίσταται παντού. Ακόμα και στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Το κέντρο επιχειρήσεων αξιολογεί τα περιστατικά, τα ασθενοφόρα σπεύδουν πρώτα σε αυτούς που πιστεύεται ότι κινδυνεύουν άμεσα να χάσουν την ζωή τους και βάζουν σε δεύτερη σειρά τους υπόλοιπους που…αντέχουν. Με τις αεροδιακομιδές, έχουμε ακόμα χειρότερα περιστατικά. Γιατροί της Περιφέρειας παρακαλούν για ένα αεροσκάφος που θα φέρει την σωτηρία στον ασθενή τους και καλούνται να βρουν μόνοι τους το νοσοκομείο και την συγκεκριμένη κλινική στην Αθήνα που θα δεχτεί τον ασθενή τους, ώστε να γίνει η αεροδιακομιδή, μετά από ώρες ή και μέρες, κι αφού πρώτα περάσει το αεροσκάφος από διάφορα νησιά για να παραλάβει ασθενείς.
Δεν φταίει το ΕΚΑΒ ούτε οι συντονιστές του. Φταίει η γεωγραφική ιδιαιτερότητα της χώρας (με τα τόσα διάσπαρτα νησιά) και η ανείπωτη ανέχειά μας!
Διαβάστε παρακάτω την απάντηση του ΕΚΑΒ για την διακομιδή που δεν έγινε ποτέ:
Διευκρινήσεις σχετικά με περιστατικό διακομιδής προς το ΚΥ Ιστιαίας.
Κατόπιν δημοσιεύματος σχετικά με το περιστατικό διακομιδής ασθενούς προς το Κ.Υ Ιστιαίας με ιδιωτικό μέσο, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε πως τη χρονική στιγμή που το συντονιστικό κέντρο του Ε.Κ.Α.Β. κλήθηκε για διακομιδή του εν λόγω περιστατικού, από την περιοχή Ελληνικά Ιστιαίας, το ασθενοφόρο όχημα του Τομέα κάλυψης της περιοχής πραγματοποιούσε μία επείγουσα διακομιδή ασθενούς προς τη Χαλκίδα.
Στη συνέχεια, αφού πραγματοποιήθηκε η επιβεβλημένη εκτίμηση της σοβαρότητας της κατάστασης του ασθενούς (μη επείγον), ενημερώθηκαν οι οικείοι του ασθενούς (από το συντονιστικό κέντρο του ΕΚΑΒ) ότι θα υπάρξει μία εύλογη καθυστέρηση για την τελική διακομιδή του προς το ΚΥ Ιστιαίας. Βάσει αυτής της ενημέρωσης (προς τους οικείους του ασθενούς), ζητήθηκε η ακύρωση κλήσης του ασθενοφόρου και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε (αυτοβούλως από τους ίδιους) η μεταφορά του, με ιδιωτικό μέσο, στο ΚΥ Ιστιαίας.
Συμπληρωματικά των παραπάνω θα θέλαμε να γνωστοποιήσουμε πως η Διοίκηση του ΕΚΑΒ, στα πλαίσια της συνεχούς προσπάθειάς της για τη πληρέστερη παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας ειδικά στις περιοχές της περιφέρειας, επέσπευσε τις απαιτούμενες υπηρεσιακές διαδικασίες έτσι ώστε ο Τομέας του ΕΚΑΒ Ιστιαίας να καλύπτει επιχειρησιακά με ασθενοφόρο, όλες τις όμορες περιοχές σε 24ωρη βάση, εν αντιθέσει με το πρόσφατο παρελθόν που η περιοχή καλυπτόταν μόνο κατά ένα ή δύο οκτάωρα την ημέρα.