Ευρήματα του τελευταίου κύματος της έρευνας καταναλωτών στο πλαίσιο του HealthCare Media Map της Ira Media έδειξε ότι το δυναμικό κοινό του φαρμακείου που αγοράζει ΜΥΣΥΦΑ είναι γυναίκες 19-54 ετών και οι καταναλωτές ενημερώνονται για τα φάρμακα αυτά κυρίως από την τηλεόραση, το ίντερνετ αλλά και τον ίδιο τον φαρμακοποιό.
Στην πλειοψηφία τους οι καταναλωτές προτιμούν το φυσικό φαρμακείο και όχι τα e-shop ωστόσο έχει φανεί αυξανόμενη τάση σε αγορές από online φαρμακεία αλλά πάντα με τον ρόλο του φαρμακοποιού να αναδεικνύεται σημαντικός καθώς το 14% των καταναλωτών φαρμακείου επηρεάζεται από τη γνώμη του.
Στην ίδια έρευνα που διεξάγεται δύο φορές ετησίως με συνεντεύξεις σε καταναλωτές ηλικίας 15-64, αντιπροσωπευτικές του πληθυσμού στην Ελλάδα, φάνηκε εξάλλου ότι είναι εξαιρετικές οι δυνατότητες ανάπτυξης στην αγορά των ΜΥΣΥΦΑ και των καλλυντικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά την κρίση, το μέγεθος της αγοράς παραμένει σταθερά στο 1 δις ευρώ με τις εταιρίες του κλάδου να αυξάνονται σε συνάρτηση με την εμπιστοσύνη του λιανεμπορίου.
Πάντως, η πώληση των ΓΕΔΙΦΑ από τα σούπερ μάρκετ αλλά και μια πιθανή περαιτέρω απελευθέρωση των ΜΥΣΥΦΑ αναμένεται να αλλάξουν το τοπίο στην πώληση φαρμάκων φέτος στην χώρα μας. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με την «αγορά» των καινοτόμων φαρμάκων που για να εισαχθούν στην χώρα θα πρέπει να περάσουν από 1 ως 4 χρόνια από την εμφάνισή τους στην ΕΕ. Ελλείψεις και προβλήματα με τον ΙΦΕΤ δεν πρέπει να θεωρούνται απίθανα όπως και η ανισότητα στην πρόσβαση που θα βιώσουν όσοι δεν μπορούν να φύγουν στο εξωτερικό ή να τα πληρώσουν από την τσέπη τους.