Σε τηλεδιάσκεψη μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), Νίκο Παπαευσταθίου, αναλύθηκαν όλα τα φλέγοντα ζητήματα της αντιμετώπισης των θεμάτων επειγόντων διακομιδών, που έχουν προκύψει με την πανδημία του κορωνοϊού. Ενώ στην επικοινωνία συζητήθηκε και το πως θα επεκταθούν και θα εξελιχθούν οι πολύτιμες υπηρεσίες που προσφέρει το ΕΚΑΒ προς τους έλληνες πολίτες.
Στο πρόσωπο του προέδρου του ΕΚΑΒ, Νίκου Παπαευσταθίου, ο πρωθυπουργός εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς όλο το προσωπικό, «για την απόλυτη προσήλωση των εργαζόμενων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας στην υπηρεσία προς τον συνάνθρωπο», όπως είπε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης:
«Έχετε κάνει μία εξαιρετική δουλειά όλο τον τελευταίο μήνα. Και σας είμαστε πολύ υπόχρεοι, αλλά πιστεύω ότι είναι και αντικείμενο μιας σωστής προετοιμασίας, η οποία έχει γίνει, γιατί γνωρίζω ότι είχατε καταστρώσει τα σχετικά σχέδια, εδώ και αρκετό καιρό, και πιστεύω ότι έχετε μπορέσει να ανταποκριθείτε με απόλυτη επάρκεια στις πολύ αυξημένες απαιτήσεις των διακομιδών σε συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες. Οπότε ήθελα να μεταφέρω και τις προσωπικές μου ευχαριστίες σε εσένα, να τις μεταφέρεις σε όλο το προσωπικό».
Ταυτόχρονα ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι φροντίζει ο ίδιος μέσω των ενημερωτικών δελτίων που λαμβάνει από τη συγκεκριμένη υπηρεσία κατά τη διάρκεια της ημέρας να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για όλα τα δεδομένα που ανακύπτουν.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Κέντρου Νίκος Παπαευσταθίου ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό, καθώς όπως είπε, η επιτυχής έκβαση των επιχειρήσεων του ΕΚΑΒ, οφείλεται κατά πολύ και στο γεγονός ότι η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, έθεσε πολύ γρήγορα σε κατάσταση συναγερμού τις υπηρεσίες υγείας:
«H πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας μας έβαλε από πάρα πολύ νωρίς σε κατάσταση συναγερμού, σε κατάσταση μέγιστης ετοιμότητας- εμείς είχαμε ξεκινήσει από τον Ιανουάριο και κάναμε τέτοιες ασκήσεις, όταν ούτε καν τα πρώτα κρούσματα δεν ήταν ακόμα στην Ευρώπη. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι το ΕΚΑΒ δεν έχει προσωπικό το οποίο να έχει νοσήσει και αυτό οφείλεται στα εξαιρετικά μέτρα και στην αυστηρότητα με την οποία τα εφαρμόζουμε, τα μέτρα προστασίας του προσωπικού μας στα ασθενοφόρα και στις αεροδιακομιδές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Νίκος Παπαευσταθίου.
Μητσοτάκης: Η επιβράβευση των εργαζομένων του ΕΚΑΒ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε πως η έκτακτη επιβράβευση που θα λάβουν και οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ είναι πρωτίστως ηθική, προσθέτοντας πως όταν παρέλθει η κρίσιμη αυτή περίοδος δεν θα πρέπει να εισέλθει κανείς σε καθεστώς ραστώνης.
Αναφέρθηκε δε στην ψηφιακή μεταρρύθμιση μεταφοράς της πληροφορίας ώστε να αντιμετωπίζονται ακόμη πιο γρήγορα τα περιστατικά.
Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας τους, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Είναι σημαντικό ότι εξακολουθούμε να καλύπτουμε και όλες τις ανάγκες του Εθνικού Συστήματος Υγείας για όλα τα χρόνια νοσήματα αλλά και για όλα τα έκτακτα περιστατικά τα οποία χρήζουν έκτακτης φροντίδας την οποία μπορεί να δώσει το ΕΚΑΒ, οπότε αισθανόμαστε πολύ σίγουροι ότι μπορούμε ταυτόχρονα να αντιμετωπίσουμε τις τρέχουσες ανάγκες του συστήματος, αλλά να είμαστε έτοιμοι, όπως έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να το κάνουμε, να αντιμετωπίσουμε με απόλυτη επάρκεια, επαγγελματισμό και συνέπεια και αυτήν την πανδημία, η οποία έχει χτυπήσει όλο τον κόσμο».
Ο Νίκος Παπαευσταθίου διαβεβαίωσε τον πρωθυπουργό ότι θα μεταφέρει σε όλο το προσωπικό του ΕΚΑΒ την ηθική επιβράβευση και το «ευχαριστώ» του, γιατί όπως τόνισε: «δεν σας κρύβω ότι όλοι προσπαθούν 24 ώρες το 24ωρο 365 μέρες το χρόνο να κρατάνε ψηλά τη σημαία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και θα συνεχίσουν να το κάνουν και θα είμαστε εδώ και τουλάχιστον σε ό,τι αφορά εμάς, γιατί σας λέω πλέον ΕΚΑΒ και ΕΚΕΠΥ (Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας), το Κέντρο Επιχειρήσεων»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κλείνοντας τη συνομιλία υπογράμμισε τη σημασία της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στις υπηρεσίες του ΕΚΑΒ και συμπλήρωσε ότι «κάνουμε ακόμα πιο σημαντικά βήματα προόδου ως προς την ψηφιακή υποστήριξη της μεταφοράς της πληροφορίας από την πρώτη γραμμή προς το κέντρο προς τα νοσοκομεία προς τις εντατικές. Εκεί νομίζω, ότι μαθαίνουμε συνέχεια το πώς μπορούμε να ενσωματώνουμε την τεχνολογία ακόμα πιο γρήγορα στη δουλειά μας και χρέος μας είναι όταν με το καλό ξεπεράσουμε αυτήν την κρίση να μην μπούμε ποτέ σε ένα καθεστώς ραστώνης».
«Θα είμαστε στη διάθεσή σας πάντοτε για να εξελιχθούμε ακόμα περισσότερο, γιατί στο επίκεντρο των ενεργειών μας είναι πάντοτε ο άνθρωπος», ανταπάντησε ο Νίκος Παπαευσταθίου.