Υπάρχει ολόκληρη «επιστήμη» πίσω από την «έξυπνη» συσκευασία –αυτήν που προωθεί όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται το μήνυμα που θέλει να περάσει μια εταιρία για ακόμη περισσότερες πωλήσεις! Ωστόσο, μια νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο Journal of Marketing Research επισημαίνει ότι η διαφήμιση της καλής φυσικής κατάστασης στην συσκευασία έχει ως αποτέλεσμα τις… καλύτερες πωλήσεις.
«Εκτός κι αν μια τροφή απαγορεύεται ρητά από μια δίαιτα, ο χαρακτηρισμός ενός προϊόντος ως ιδανικού να συμβάλλει στην καλύτερη φυσική κατάσταση του καταναλωτή αυξάνει την κατανάλωση από άτομα που προσπαθούν να χάσουν βάρος» εξηγούν οι συγγραφείς της σχετικής μελέτης Joerg Koenigstorfer από το Technische Universität München και Hans Baumgartner από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια (Penn State). «Κάνοντας τα πράγματα χειρότερα, όσοι τρώνε περιορίζουν και την φυσική άσκηση, θεωρώντας προφανώς ότι μια «fitness» τροφή είναι υποκατάστατο άσκησης».
Διερευνώντας την επίδραση των χαρακτηρισθέντων «fit» τροφίμων, τόσο ως προς την κατανάλωση όσο και ως προς την φυσική δραστηριότητα, σε άτομα που τρώνε «συγκρατημένα» ανησυχώντας διαρκώς για το βάρος τους, οι επιστήμονες τους έδωσαν να φάνε σνακς με σημαίνουσες για το υποσυνείδητο σχετικές ονομασίες –Fitness ή Trail Mix– και ελκυστικές ετικέτες π.χ. με εικόνες… αθλητικών παπουτσιών τρεξίματος. Επίσης τους δόθηκε η επιλογή, αν το επιθυμούσαν, να κάνουν έντονο στατικό ποδήλατο αφού είχαν καταναλώσει το σνακ.
Σωστά μαντέψατε: αυτοί που υποτίθεται ότι πρόσεχαν το βάρος τους, όχι μόνο έφαγαν περισσότερα σνακς με την ετικέτα «Fitness» αλλά ξόδεψαν ελάχιστη ενέργεια μετά κάνοντας λιγότερη άσκηση. Τι να την κάνουν άλλωστε; Αυτό που έφαγαν προωθεί… την «καλή φυσική κατάσταση», έτσι δεν είναι; Το γράφει και η ετικέτα.