Συγκεκριμένα, το 35% των ερωτηθέντων δήλωσε πως καθημερινός «εφιάλτης» τους είναι ο υψηλός φόρτος εργασίας στον οποίο καλούνται να ανταποκριθούν. Η ψυχική εξάντληση μετά από την εργασία για περισσότερες από δύο φορές το μήνα αναφέρεται από το 63% των δασκάλων ως βασικό πρόβλημα. Το 48% υπογραμμίζει τη σωματική εξάντληση που έχει και το 40% τα προβλήματα και τις διαταραχές ύπνου, μετέδωσαν τα βουλγαρικά μέσα ενημέρωσης.
Το 1/4 των εκπαιδευτικών αναφέρουν την εμφάνιση συγκρούσεων και προβλημάτων στις οικογένειές τους, που σχετίζονται άμεσα με το φόρτο εργασίας τους. Οι παράγοντες που προκαλούν περισσότερο άγχος στους συμμετέχοντες στην έρευνα είναι -σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της ίδιας έρευνας- ο υπερβολικός θόρυβος και η συμπεριφορά των μαθητών. Τουλάχιστον τα 2/3 των ερωτηθέντων τόνισαν ότι οι προαναφερόμενοι παράγοντες αποτελούν τις βασικές αιτίες εκδήλωσης έντονου άγχους.
Από την ίδια έρευνα προέκυψε ότι οι δάσκαλοι έχουν κατά μέσο όρο έξι συμπτώματα που σχετίζονται με προβλήματα υγείας, με το 35% των ερωτηθέντων εκπαιδευτικών να απουσιάζουν από την εργασία εξαιτίας αυτών.
Τα πιο συχνά συμπτώματα για θέματα υγείας που οφείλονται κατά κύριο λόγο στο άγχος είναι οι πόνοι στα οστά, στους μύες και τις αρθρώσεις, για τους οποίους παραπονιέται τουλάχιστον το 50% του συνόλου των ερωτηθέντων δασκάλων. Το 48% διαμαρτύρεται για το υψηλό άγχος και το 38% για πόνους στην πλάτη. Το 36% έχει προβλήματα με ζάλη και ένας στους τρεις δασκάλους παραπονιέται για πόνο στην καρδιά, καθώς και για έντονους πονοκεφάλους.
Τα ευρήματα της έρευνας αυτής αποτελούν σημαντική πτυχή της «ανθρωπογεωγραφίας» του τομέα της Παιδείας, καθώς μέσα απ’ αυτήν προκύπτει ότι η γήρανση των δασκάλων που είναι εν ενεργεία «πυροδοτεί» μία σειρά από αλλαγές στις αντοχές τους και την καθημερινή τους δραστηριότητα. Αλλαγές στο μυοσκελετικό σύστημα, το καρδιαγγειακό, το αναπνευστικό, υποχώρηση της οξύτητας των αισθήσεων (π.χ. ακοή ή όραση), είναι εμφανείς και ενδέχεται να επηρεάζουν την επικοινωνία τους με τα παιδιά, αναφέρεται σε δημοσιεύματα εφημερίδων.
Το ποσοστό των εκπαιδευτικών με χρόνιες ασθένειες αυξάνεται και τα εργατικά συνδικάτα καλούν το υπουργείο Παιδεία και Επιστημών να προχωρήσει σε ένα σύστημα αναδιοργάνωσης του τομέα.
Από το ΑΠΕ-ΜΠΕ