Iatropedia

Κορωνοϊός: Διαχείριση του φόβου στα σχολεία – Συμβουλές προς εκπαιδευτικούς από το ΕΚΠΑ

Η ανακοίνωση για κλείσιμο τάξεων και σχολείων ενδέχεται να εντείνουν την ανησυχία στα μέλη της σχολικής κοινότητας και να επηρεάσουν το αίσθημα ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον για τη νόσο που προκαλεί ο κορωνοϊός.

Η εξάπλωση της μετάδοσης της νόσου Covid -19 που προκαλεί ο κορονοϊός και ο παγκόσμιος χαρακτήρας που έχει λάβει έχουν προκαλέσει ανησυχία στη διεθνή κοινότητα. Μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τη σωστή διαχείριση της πληροφορίας και την επικράτηση της ηρεμίας στη μαθητική κοινότητα ανήκει στους εκπαιδευτικούς.

Διαβάστε ακόμα Κορωνοϊός: Συμπτώματα, μετάδοση και μέτρα προστασίας – Συνοπτικά τι πρέπει να ξέρετε

Κορωνοϊός: “Πιστεύω ότι έχω νοσήσει! Τι πρέπει να κάνω;” – Τα πρώτα βήματα πριν τη διάγνωση

Το τμήμα Ψυχολογίας και το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών ΕΚΠΑ, παρουσιάζει συνοπτικά τις βασικές αρχές για την υποστήριξη των παιδιών και των εφήβων στο σχολικό περιβάλλον/σχολική τάξη:

Ενημέρωση από έγκυρες και αξιόπιστες πηγές

Διατήρηση ψύχραιμης στάσης

Διασφάλιση ενημέρωσης, διάχυσης και διαχείρισης βασικών πληροφοριών πρόληψης στους μαθητές του σχολείου μας

Συμμετοχική συνεργασία σε επίπεδο σχολικής μονάδας

Κατευθύνσεις για τη συζήτηση στην τάξη και την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των παιδιών

Είναι σημαντικό να διευκολυνθούν τα παιδιά να κατανοήσουν το γεγονός, να διατυπώσουν απορίες, ανησυχίες, να εκφράσουν συναισθήματα και να αισθανθούν ότι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να τους παρέχουν τη στήριξη που χρειάζονται.

Διαθεσιμότητα για συζήτηση

Κατανόηση του γεγονότος

Στα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας

Στα παιδιά σχολικής ηλικίας

Σε εφήβους

Αποφυγή απόδοσης ευθυνών/κατηγοριών

Αίσθηση ασφάλειας