Iatropedia

Μοναξιά: Ξοδέψτε σε εμπειρίες, όχι σε υλικά αγαθά λέει νέα έρευνα

Overjoyed happy young people dancing, jumping and singing during concert of favorite group. Musical summer festival. Concept of party, festivals, concerts, music and dance, holidays, journey, travel.

Οι άνθρωποι που ξοδεύουν τα χρήματά τους σε εμπειρίες τείνουν να έχουν ισχυρότερα συναισθήματα κοινωνικής σύνδεσης με άλλους ανθρώπους

Αν αισθάνεστε μόνοι και δεν θέλετε να νιώθετε τόση μοναξιά, η λύση μπορεί να βρίσκεται στις εμπειρίες και όχι στο shopping therapy, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Οι άνθρωποι που ξοδεύουν τα χρήματά τους σε εμπειρίες τείνουν να έχουν ισχυρότερα συναισθήματα κοινωνικής σύνδεσης με άλλους ανθρώπους από εκείνους που αγοράζουν αντικείμενα, αποκάλυψε, συγκεκριμένα, μια σειρά ψυχολογικών πειραμάτων.

Για παράδειγμα, οι άνθρωποι τείνουν να αισθάνονται μεγαλύτερη σύνδεση και οικειότητα με τα άτομα με τα οποία έχουν μοιραστεί την ίδια εμπειρία -μια συναυλία ή ένα αθλητικό γεγονός-, κάτι που δεν ισχύει όταν ο «συνδετικός κρίκος» είναι κάποιο υλικό αγαθό, π.χ. ένα ζευγάρι παπούτσια.

«Νιώθεις πολύ ισχυρότερη αίσθηση σύνδεσης με κάποιον όταν ανακαλύπτεις ότι μόλις είδατε το ίδιο συγκρότημα σε συναυλία από ό,τι αν μάθεις ότι έχετε τα ίδια παπούτσια», ανέφερε ο ερευνητής Amit Kumar, επίκουρος καθηγητής μάρκετινγκ και ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν.

Μοναξιά: Τι έδειξε η έρευνα

Για να ελέγξουν πώς ο τρόπος με τον οποίο ξοδεύει επηρεάζει την αίσθηση του ανήκειν ενός ατόμου, ο Kumar και οι συνεργάτες του διεξήγαγαν μια σειρά από επτά πειράματα στα οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 1.400 συμμετέχοντες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εμπειρίες συνδέονται περισσότερο με την ταυτότητα ενός ατόμου από τα υλικά αγαθά.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στις 21 Μαΐου στο Journal of Behavioral Decision Making.

«Όλες οι αγοραστικές μας συνήθειες είναι, σε κάποιο βαθμό, μέρος αυτού που είμαστε και μπορούν να μας συνδέσουν με άλλους ανθρώπους», ανέφερε ο Kumar σε σχετική ανακοίνωση του πανεπιστημίου. «Αλλά αυτό είναι πολύ πιο πιθανό να ισχύει για τις εμπειρίες που αγοράζουμε παρά για τα υλικά που αγοράζουμε».

Οι εμπειρίες συνδέονται επίσης λιγότερο με τον φθόνο, διαπίστωσαν οι ερευνητές, εξηγώντας ότι η κοινή εμπειρία συνδέει περισσότερο δύο ανθρώπους, ακόμα κι αν ο ένας από τους δύο ήταν σε θέση να αγοράσει μια «ανώτερη έκδοση» της ίδιας εμπειρίας, για παράδειγμα μία καλύτερη θέση σε έναν αγώνα ποδοσφαίρου.

Φωτογραφία: iStock

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ECDC: Σε ποιες χώρες έχουν έξαρση οι τροφικές δηλητηριάσεις από σιγκέλλα

Κολπική μαρμαρυγή: Τι είναι, ποια είναι τα συμπτώματα και πως αντιμετωπίζεται

Δημήτρης Σταρόβας: Υπέστη επεισόδιο κολπικής μαρμαρυγής – Δύσκολη νύχτα στο νοσοκομείο