Παλιά υπήρχε μόνο το τηλέφωνο, για να ενημερώσουμε στη δουλειά πως είμαστε άρρωστοι. Σήμερα, υπάρχουν επίσης τα SMS, τα email, τα μηνύματα σε διάφορες πλατφόρμες επικοινωνίας που μπορεί να χρησιμοποιούνται σε έναν οργανισμό. Καλό είναι, λοιπόν, να μάθουμε από τους ειδικούς ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να ενημερώσουμε τον εργοδότη μας ότι δεν θα πάμε στη δουλειά.
Μάθετε το πρωτόκολλο του χώρου εργασίας σας
Η Libby Sander, επίκουρη καθηγήτρια Οργανωσιακής Συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο Bond στην Gold Coast, λέει ότι είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποιο είναι το πρωτόκολλο που ακολουθείται στον χώρο εργασίας σας στην περίπτωση που κάποιος είναι άρρωστος και να το ακολουθήσετε. Ένα «Γεια, είμαι άρρωστος σήμερα» στο WhatsApp, για παράδειγμα, μάλλον δεν είναι ο καλύτερος (ή πιο επαγγελματικός) τρόπος να το κάνετε, λέει.
Αντ’ αυτού ένα τηλεφώνημα θα ήταν μια πιο συνετή κίνηση και, επιπλέον, είναι ένας σίγουρος τρόπος να βεβαιωθείς ότι το μήνυμά σου έχει ληφθεί.
Τι να πείτε όταν τηλεφωνείτε για να δηλώσετε άρρωστοι
Αν σας ανησυχεί το πώς ακούγεστε όταν τηλεφωνείτε για να δηλώσετε άρρωστοι, η Δρ Sander λέει ότι δεν χρειάζεται να αισθάνεστε ότι πρέπει να ακούγεστε πραγματικά άρρωστοι, «γιατί υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι μπορεί να πάρουν άδεια ασθενείας», μεταξύ άλλων και για λόγους ψυχικής υγείας.
Ενημερώστε όσο το δυνατόν νωρίτερα
Εάν γνωρίζετε εκ των προτέρων ότι θα χρειαστεί να πάρετε άδεια για ένα ιατρικό ραντεβού ή επειδή πρέπει να φροντίσετε κάποιον, καλό είναι να ενημερώσετε τον εργοδότη σας με την πρώτη ευκαιρία.
Όπως λέει η Δρ Sander, αυτό θα του δώσει τη δυνατότητα να οργανωθεί καλύτερα για την ημέρα που θα απουσιάζετε.
«Ακόμα κι αν έχετε κατά νου κάτι που θα μπορούσε να προκύψει, επισημάνετέ το στον μάνατζέρ σας, επισημάνετέ το στην ομάδα σας. Είναι πολύ καλύτερο από το να μην ειδοποιήσετε και μετά να αφήσετε [την ομάδα σας] να ασχοληθεί με κάτι που θα μπορούσε να είχε λυθεί ή να έχει γίνει προετοιμασία», επισημαίνει.
Φυσικά, εάν πρόκειται για έκτακτο γεγονός, το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα έχετε τον χρόνο να ειδοποιήσετε εγκαίρως.
Ενημερώστε την ομάδα σας για τα καθήκοντά σας
Εάν μπορείτε, καλό θα ήταν να ενημερώσετε τον προϊστάμενό σας για τυχόν σημαντικές εργασίες που μπορεί να μη γίνουν όσο θα λείπετε.
Αν κάτι είναι επείγον ή έχει συγκεκριμένη προθεσμία, ενημερώστε τους άλλους, γιατί θα μπορούσαν να υπάρξουν επιπτώσεις για το συγκεκριμένο πρότζεκτ ή για την εταιρεία / επιχείρηση.
Πρέπει να πηγαίνετε στη δουλειά όταν είστε άρρωστοι;
Πριν από την πανδημία, πολλοί πήγαιναν στο γραφείο ή στον χώρο εργασίας τους πολλές φορές ακόμη κι όταν δεν αισθάνονταν καλά.
Η COVID-19 και τα μέτρα για τον έλεγχό της ανέκοψαν την τάση αυτή, αλλά η Δρ Sander φοβάται ότι μπορεί να επιστρέψουμε στις παλιές συνήθειες.
Αν μπορείτε να πάρετε άδεια, λέει, τότε να πάρετε και να μην πάτε στη δουλειά. Πρώτον, γιατί θα είστε σε άθλια κατάσταση και, δεύτερον, γιατί μπορεί να κολλήσετε και τους άλλους και αυτό δεν το θέλει κανείς.
Φωτογραφία: iStock
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χρησιμοποιείτε πλαστικά σκεύη; Γιατί μπορεί να διατρέχετε αυξημένο κίνδυνο διαβήτη
Πρωτεΐνη: Τα 8 σημάδια που δείχνουν ότι μπορεί να έχετε σοβαρή έλλειψη
Αντικαταθλιπτικά: Πότε γίνεται πιο εύκολο να τα σταματήσει κανείς