Iatropedia

Καρκινογόνα χημικά μέσα στην καμπίνα των επιβατών: Τι γίνεται με μόλις 30 λεπτά καθημερινής οδήγησης

Ανησυχείτε για τη ζημιά που μπορεί να δημιουργήσει ο μολυσμένος αέρας στην υγεία σας κατά την οδήγηση από και προς την εργασία σας;

Νέα έρευνα δείχνει ότι μάλλον θα πρέπει να ανησυχείτε περισσότερο για τις χημικές ουσίες στις οποίες εκτίθεστε καθημερινά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σας.

Το βενζόλιο και η φορμαλδεΰδη είναι δύο ουσίες που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή αυτοκινήτων και αμφότερες είναι γνωστό ότι προκαλούν καρκίνο μετά από κάποια επίπεδα έκθεσης σε αυτά. Το βενζόλιο ενέχει επίσης κίνδυνο αναπαραγωγικών και αναπτυξιακών προβλημάτων.

Το βενζόλιο χρησιμοποιείται για την παραγωγή συνθετικών ινών και η φορμαλδεΰδη είναι συνδετικό υλικό στα πλαστικά.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας υπολόγισαν την ημερήσια ποσότητα βενζολίου και φορμαλδεΰδης που εισπνέεται από τους οδηγούς της Καλιφόρνια κατά τις μετακινήσεις τους με αυτοκίνητο. Ο ελάχιστος καθημερινός χρόνος οδήγησης ορίστηκε στα 20 λεπτά την ημέρα.

Με βάση τον μέσο χρόνο οδήγησης 30 λεπτών, διαπιστώθηκε ότι έως και το 90% των οδηγών έχει τουλάχιστον 10% πιθανότητα να υπερβεί τα όρια εισπνοής ή/και επαφής των δύο χημικών για την πρόκληση καρκίνου!

«Φυσικά, υπάρχει ένα εύρος έκθεσης που εξαρτάται από το πόσο καιρό βρίσκεστε στο αυτοκίνητο και πόσες από τις χημικές αυτές ενώσεις εκπέμπει το αυτοκίνητό σας», δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Aalekhya Reddam. Είναι απόφοιτη φοιτήτρια στο εργαστήριο του καθηγητή περιβαλλοντικής τοξικολογίας David Volz.

«Αυτές οι χημικές ουσίες είναι πολύ πτητικές, μετακινούνται εύκολα από πλαστικά και υφάσματα στον αέρα που αναπνέετε», δήλωσε ο Volz.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Environment International.

Αν και οι κυβερνητικές υπηρεσίες τείνουν να ρυθμίζουν την έκθεση σε τοξικές χημικές ουσίες σε χώρους εργασίας, αυτό δεν συμβαίνει σε ιδιωτικούς χώρους, όπως σε σπίτια και αυτοκίνητα, σημείωσαν οι ερευνητές.

Οι Volz και Reddam διαπίστωσαν προηγουμένως ότι οι μεγαλύτεροι χρόνοι μετακίνησης σχετίζονται με αυξημένη έκθεση και στο επιβραδυντικό φλόγας TDCIPP, ένα άλλο γνωστό καρκινογόνο.

Τι να κάνει ένας οδηγός;

Οδηγοί κι επιβάτες πρέπει να έχουν τα παράθυρά τους ανοιχτά κατά την οδήγηση, όταν αυτό είναι εφικτό, πρότεινε η Reddam. «Τουλάχιστον με κάποια ροή αέρα, θα αραιώνετε τη συγκέντρωση αυτών των χημικών ουσιών στο αυτοκίνητό σας», είπε.

«Πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για αυτές τις χημικές ουσίες για την επίτευξη των ίδιων στόχων κατά την κατασκευή οχημάτων», πρόσθεσε ο Volz. «Εάν ναι, αυτά πρέπει να χρησιμοποιηθούν από τις κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων«.

Πηγές: https://www.medicinenet.com, https://news.ucr.edu

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς μετακινείται ο κορονοϊός μέσα στο αυτοκίνητο: Τι γίνεται όταν λειτουργεί το καλοριφέρ

Γιατί να ΜΗΝ αφήνετε πλαστικό μπουκάλι με νερό στον ήλιο, ή στο αυτοκίνητο όταν έχει ζέστη

Γιατί πρέπει να ΜΗΝ ανοίγετε το A/C μόλις βάζετε μπροστά τη μηχανή στο αυτοκίνητο