Έτσι, η σωστή διατροφή, η διατήρηση σωστού σωματικού βάρους, η μετρημένη χρήση αλκοόλ, η αποφυγή του καπνίσματος, ο εμβολιασμός (στις νέες κοπέλες για τον HPV), η ετήσια μαστογραφία για τις άνω των 40 ετών, η ψηλάφηση του μαστού σε τακτά διαστήματα, το ετήσιο τεστ ΠΑΠ με την έναρξη της σεξουαλικής δραστηριότητας αλλά και η γυμναστική, είναι «κλειδιά» πρόληψης των καρκίνων που αφορούν τις γυναίκες.
Ακόμα όμως και για αυτές που θα σταθούν άτυχες, παρά τις καλές τους συνήθειες, η γενικότερα καλή εικόνα της υγείας τους θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο στην γρήγορη και τελεσίδικη ίαση.
Καρκίνος τραχήλου μήτρας
Στο παράδειγμα του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας, ο οποίος αντιμετωπίζεται προληπτικά μέσω του εμβολίου καθώς και του μοριακού τεστ (HPV TEST), είναι χαρακτηριστικό: Παρότι υπάρχουν, οι γυναίκες είναι επιφυλακτικές ή και αδιάφορες.
Μαστογραφία και καρκίνος μαστού
Όσο για τη μαστογραφία, τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα αλλά όχι όπως θα έπρεπε…
Ο καρκίνος του μαστού συνιστά τη συχνότερη μορφή καρκίνου στις γυναίκες στην Ευρώπη . Στην Ελλάδα γίνονται 4.500 νέες διαγνώσεις αυτού του καρκίνου ετησίως. Αλλά μόνο το 6% των Ελληνίδων , το οποίο υποβάλλεται σε προληπτικό έλεγχο, το μαθαίνει έγκαιρα σε πρώιμο στάδιο αντιμετωπίζοντας τη νόσο με επιτυχία, ενώ στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό ξεπερνά το 60%.
Ένα καλό παράδειγμα …for Her
Η καμπάνια «for HER» αποτελεί την πρώτη ολιστική καμπάνια ενημέρωσης κοινού στην Ελλάδα για τον καρκίνο της γυναίκας. Με μηνύματα και δράσεις που απευθύνονται σε όλους – γιατί όλοι έχουμε μία πολύτιμη γυναίκα στη ζωή μας – η καμπάνια «for HER» έχει στόχο να ενημερώσει το κοινό για τον καρκίνο της γυναίκας και να αλλάξει τον τρόπο αντιμετώπισης και διαχείρισης της νόσου. Αναγνωρίζοντας ότι η γνώση μπορεί να αποτελέσει πρωταρχικό όπλο στη μάχη κατά της νόσου, ξεκίνησε τις δράσεις της το 2015 ενημερώνοντας το κοινό για τον καρκίνο του μαστού και τον καρκίνο που αφορά στο γυναικείο αναπαραγωγικό σύστημα (καρκίνος των ωοθηκών, τραχήλου της μήτρας κ.ά.).
Η καμπάνια «for HER» αποτελεί μια πρωτοβουλία της Roche – Κλάδος Φαρμάκου και Κλάδος Διαγνωστικών – και οι δράσεις της διοργανώνονται σε συνεργασία με επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέα της πρόληψης και της αντιμετώπισης του καρκίνου.
Αυτή τη χρονιά, η καμπάνια συνεχίζει το ταξίδι πρόληψης και αγάπης υπό την αιγίδα της Εταιρεία Ογκολόγων-Παθολόγων Ελλάδος (ΕΟΠΕ) και της Ελληνικής Εταιρείας Έρευνας και Αντιμετώπισης του Ιού των Θηλωμάτων (HPV), δημιουργώντας ένα κεντρικό σύμβολο: η Ροζ Βαλίτσα της “for HER”.
Η Ροζ Βαλίτσα της “for HER” αποτελεί μια συμβολική υπενθύμιση για όλες τις γυναίκες πως, όπως σε μια βαλίτσα δεν ξεχνούν να βάλουν τα απαραίτητα, έτσι δεν πρέπει να ξεχνούν την αυτοεξέταση, την επίσκεψη στο γιατρό τους και τις προληπτικές εξετάσεις.