Παραπλανητική διαφήμιση για τη μέθοδο TURis για την υπερπλασία του προστάτη
Σύμφωνα με τα λεχθέντα, «μία νέα χειρουργική μέθοδος για την καλοήθη υπερτροφία του προστάτη εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα» στο ιδιωτικό νοσοκομείο.
Η μέθοδος «αποτελεί εξέλιξη της μεθόδου TURis» και έχει τη μοναδικότητα ότι ο ασθενής επιστρέφει στο σπίτι του 8 ώρες έπειτα από την επέμβαση, αντί για 24 ώρες που απαιτούνται με την κλασική μέθοδο TURis, μια διαφορά «πολύ σημαντική» γιατί «μειώνονται πάρα πολύ οι μετεγχειρητικές λοιμώξεις». Επιπλέον, η συγκεκριμένη μέθοδος «δεν γίνεται πουθενά αλλού στην Ευρώπη», όπως είπε ο γιατρός.
Παραπλάνηση
Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι παραπλανητικοί, ενώ η αυτοδιαφήμιση του ιατρού συνιστά παραβίαση της ιατρικής δεοντολογίας αλλά και της νομοθεσίας, σύμφωνα και με σχετική γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου της ΕΟΕ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 17 του Ν. 3418/2005, η ενημέρωση πρέπει να στηρίζεται αποκλειστικά σε στοιχεία απόλυτα τεκμηριωμένα και διεθνώς παραδεδεγμένα. Επιπλέον, η παρουσία του ιατρού πρέπει να περιορίζεται στα αναγκαία για την ενημέρωση πλαίσια και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποκρύπτεται σκοπός διαφήμισης (παρ. 9 του άρθρου 17). Εξάλλου δεν επιτρέπεται η δια των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης έκφραση απόψεων που μπορούν να προκαλέσουν σύγχυση ή παραπλάνηση του κοινού για θέματα υγείας.
Ωστόσο ο ισχυρισμός του συγκεκριμένου ιατρού προκάλεσε αναστάτωση στους ασθενείς πολλών άλλων Ουρολογικών Κλινικών, οι οποίοι ζήτησαν να μάθουν γιατί δεν προσφέρεται και σε αυτούς η συγκεκριμένη θεραπεία, με συνέπεια να γίνει δέκτης η ΕΟΕ (εγγράφως και τηλεφωνικά) πολλών διαμαρτυριών από μέλη της.
Για όλους αυτούς τους λόγους το Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΟΕ ζήτησε από τον συγκεκριμένο ιατρό-μέλος της ΕΟΕ να δώσει εντός συγκεκριμένης προθεσμίας εξηγήσεις για όσα ισχυρίζεται.
Επιπλέον, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΟΕ αποφάσισε να σταλούν επιστολές προς τους τηλεοπτικούς σταθμούς με αίτημα την αποκατάσταση της αλήθειας.