Το αεροπλάνο είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς, αλλά αρκετοί άνθρωποι φοβούνται να ταξιδέψουν με αυτό. Υπάρχει άραγε κάποια ή κάποιες θέσεις σε αυτό που να είναι ασφαλέστερες σε περίπτωση ατυχήματος;
Απάντηση στο ερώτημα έδωσε πριν από λίγα χρόνια το περιοδικό TIME . Δημοσίευσε δεδομένα αεροπορικών ατυχημάτων της περιόδου 1985-2000, τα οποία είχε συγκεντρώσει η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ. Τα ατυχήματα αυτά είχαν και επιζώντες.
Όπως έδειξαν τα στοιχεία, οι ασφαλέστερες θέσεις είναι οι μεσαίες στο πίσω μέρος του αεροπλάνου. Το ποσοστό θνησιμότητας σε αυτές ήταν 28%. Το μέγιστο ποσοστό θνησιμότητας (έφτασε στο 44%) είχαν οι θέσεις στον διάδρομο, στο μεσαίο τρίτο του αεροπλάνου.
Μετά το ατύχημα, οι επιζήσαντες που κάθονται πλησιέστερα στις εξόδους έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να βγουν ζωντανοί, σύμφωνα με προγενέστερη μελέτη του Πανεπιστημίου του Γκρήνουϊτς.
Ωστόσο οι ειδικοί της FAA τονίζουν ότι για την επιβίωση των επιβατών σημασία δεν έχει μόνο η θέση τους στο αεροπλάνο. Καθοριστικό ρόλο παίζουν και οι συνθήκες του ατυχήματος. Αν λ.χ. το αεροπλάνο πέσει με τη μύτη, προφανώς είναι πιθανότερο να επιβιώσουν όσοι κάθονται στην ουρά του.
Αν όμως δεχθεί η ουρά τη μεγαλύτερη πρόσκρουση, πιο πιθανό είναι να επιβιώσουν όσοι κάθονται στην μέση ή μπροστά. Γι’ αυτό τον λόγο η FAA δεν δέχεται τον χαρακτηρισμό «πιο ασφαλής θέση στο αεροπλάνο».
Σε κάθε περίπτωση, ένα είναι σίγουρο: έχουμε 71 φορές περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθούμε σε τροχαίο με αυτοκίνητο, παρά σε ατύχημα με το αεροπλάνο. Έχει υπολογιστεί ότι στη διάρκεια της ζωής του ο μέσος άνθρωπος έχει:
- 1 στις 112 πιθανότητες να σκοτωθεί σε τροχαίο με αυτοκίνητο
- 1 στις 700 να σκοτωθεί ως πεζός
- 1 στις 900 να σκοτωθεί σε τροχαίο με μοτοσικλέτα
- 1 στις 8.000 να σκοτωθεί σε ατύχημα με αεροπλάνο
Με πληροφορίες από Newsit.gr
Φωτογραφία: iStock